Re-creatie betekent letterlijk 'opnieuw creëren'. Op de vakdag Het Nieuwe Dagje Uit (26 maart) komen sprekers op het podium die de recreatiemarkt letterlijk en nieuwe vorm geven. Ook de gastlocatie, het Family Entertainment Centrum in Sevenum, biedt volop vernieuwende inspiratie.

Re-creatie betekent letterlijk 'opnieuw creëren'. Op de vakdag Het Nieuwe Dagje Uit (26 maart) komen sprekers op het podium die de recreatiemarkt letterlijk en nieuwe vorm geven. Ook de gastlocatie, het Family Entertainment Centrum in Sevenum, biedt volop vernieuwende inspiratie.

Welke nieuwe concepten kunnen we o.a. verwachten?

Internationaal merk 'Mattel Play' landt in Sevenum

Ronald Hoppzak heeft deze wereldspeler met karakters als Bob de Bouwer, Angelina Ballerina en Brandweerman Sam naar Limburg weten te halen. Wat komt er allemaal bij kijken, hoe financier je het, wat verandert er gaandeweg het proces en hoe loopt het nu? Ronald neemt je mee in dit adembenemend avontuur. 

ABC formule; 11 restaurants in één concept

Gezellig samen eten maakt het nieuwe dagje uit helemaal af en draagt in hoge mate bij aan het geluksmomentje van de dag. We zijn de hele dag te gast in het ABC-restaurant waar good food en good feelings centraal staan in de 11 verschillende restaurants. Maarten Meurs vertelt je alle ins- en outs van deze franchiseformule die misschien volgend jaar op jouw bedrijf staat.

Koezio Live Adventure Games

U bent hier, omdat u bijzonder bent. Zo begint de missie in het innovatieve indoor adventurepark Koezio. Die missie kun je alleen volbrengen door elkaar te helpen, grenzen te verleggen, elkaar te vertrouwen en daardoor samen vooruit te gaan. De vier vestigingen richten zich op zowel groepen particulieren als bedrijven. Bertrand vertelt je alles over deze grensverleggende attractie en het slimme model erachter.

Hoe Toverland het bijna onmogelijke mogelijk maakt

Vorig jaar opende Attractiepark Toverland het nieuwe entreegebied Port Laguna en het nieuwe themagebied Avalon. Met deze investering van ruim 35 miljoen euro werd het park in één klap anderhalf keer zo groot. Wat waren de beweegredenen achter deze uitbreiding, hoe heeft het attractiepark zich op de opening voorbereid en op welke manier zijn de nieuwe gebieden in de markt gezet? Tessa neemt je mee in het magische verhaal van dit ambitieuze familiebedrijf.

111 wereldtrends

Trendwatcher en conceptontwikkelaar Hans van Leeuwen deelt in een kernachtige presentatie zijn unieke inzichten in de laatste trends en ontwikkelingen binnen onze branche. In zijn presentatie 111 Wereldtrends koppelt hij moeiteloos consumententrends aan toekomstige ontwikkelingen die hij met aansprekende nationale en internationale voorbeelden illustreert. Na zijn presentatie gaat u gegarandeerd vol inspiratie naar huis.

‘pay per use’ in vrijetijdssector

Met de nieuwe app Tapperuse betalen bezoekers per minuut en alleen voor de tijd dat ze bij een sauna, museum of pretpark zijn. Het is een eerste introductie van ‘pay per use’ – de internationale trend waarbij consumenten alleen betalen voor hun daadwerkelijke gebruik – in de Nederlandse vrijetijdssector. (zie ook artikel op Pretwerk)

Speeltoestellenleverancier en locatie werken samen in nieuw concept Breepark

Een bijzondere combinatie van Breepark Breda (locatie) en BoerPlay (speeltoestellen) werkt aan de introductie van een totaal nieuw Indoor Speeltuin concept met als werktitel “Kids Palace”. Vlak voor de zomer zal deze vernieuwende attractie, naar architectonisch ontwerp van Van Overbeek Archtectenbureau, de poorten openen. (zie ook: artikel op Pretwerk.nl)

Dit is slechts een greep uit het programma. In het onderdeel 'innovatiepitches' komen diverse vernieuwers aan het woord. Veel vernieuwing is bovendien afkomstig van leveranciers aan de recreatiesector. Deze zijn te vinden op de informatiemarkt.

Meer informatie en inschrijven: www.hetnieuwedagjeuit.nl