Fabrikanten speeltoestellen zien kansen voor Indoor Attracties

Een bijzondere combinatie van Breepark Breda (locatie) en BoerPlay (speeltoestellen) werkt aan de introductie van een totaal nieuw Indoor Speeltuin concept met als werktitel “Kids Palace”. Vlak voor de zomer zal deze vernieuwende attractie, naar architectonisch ontwerp van Van Overbeek Archtectenbureau,de poorten openen.

BoerPlay en Breepark zijn de bedenkers en BoerPlay is tevens leverancier van dit nieuwe Indoor concept waarvan de officiële naam nog niet onthuld mag worden, laat Willem Butz van BoerPlay ons nadrukkelijk weten. Die primeur is voorbehouden aan de organisatie van de Vakdag Het Nieuwe Dagje Uit van 26 maart a.s.. BoerPlay zal niet alleen als leverancier optreden maar ook als aandeelhouder participeren in dit unieke project.

Gebiedsontwikkeling met perspectief

De locatie Breepark kent een langere voorgeschiedenis waarbij de ontstaansgeschiedenis nog van voor de crisis is. Partijen als Grontmij en ING Real Estate hebben hier ooit mee te maken gehad. Het is ondernemer Henry Martens die zich uiteindelijk als projectontwikkelaar heeft ontpopt van het totale gebied dat nu Breepark heet in de volksmond. Deze gebiedsontwikkeling van 44 hectare aan de rand van Breda krijgt zo de aandacht die het verdient. Met de komst van de unieke Indoor Speel Attractie worden zo de contouren zichtbaar van een heuse Leisure Boulevard, met o.m. Kinepolis, Happy Italy, McDonald’s en vele anderen.

Evenementenhal baat bij aanvullende functies

Met alleen een evenementenhal van zo’n 8.300m2 kan men geen volledige exploitatie rond krijgen. Daar is veel meer voor nodig en daarom zien wij het belang van aanvullende diensten, aldus Anneke Stins, commercieel directeur Breepark. Wij zijn eigenaar van de openbare ruimte, infra en het evenementencomplex, waaronder de indoor speeltuin. In de afgelopen jaren zijn steeds meer partijen aangehaakt en hebben nieuwe bedrijven zich gevestigd, zoals Kinepolis bioscopen, Vier Hoog Breda, een Family Entertainment Center, 5th Avenue restaurant, Decathlon, Happy Italy en McDonalds. Er is in ons land een trend gaande naar dergelijke ontwikkelingen welke in de volksmond vaak een leisure Boulevard worden genoemd. Alle individuele deelexploitanten versterken elkaar in de totaal beleving. Er is ook al kruisbestuiving tussen de verschillende bedrijven bij de samenstelling van arrangementen. Als locatie produceren en faciliteren we events zoals vakbeurzen, Dance Events van bijvoorbeeld DJ. Tiësto, maar ook theaterproducties van Studio 100 met optredens van K3.

TV opnames

Omdat er niet zoveel van zulke grote hallen zijn met een vrijeoverspanning, 8.300 m2 vrije oppervlakte en wel 20 meter hoog is dit een ideale TV Set gebleken. De Duitse tak van EndemolShine produceert in deze locatie hun TV-programma Big Bounce voor de Duitse RTL en het Franse TF1 én wellicht ook binnenkort te zien op de  Amerikaanse TV. De opnames van zo’n programma duren  maar een maand. Er moet meer te beleven zijn dan alleen een Evenementenhal. Vandaar dat wij ook een grootschalig congres/ vergadercentrum hebben dat geschikt is voor de zakelijke markt, maar ook voor congressen en familiefeesten. Een combinatie met een van de buren is zo gemaakt.

Dynamic Pricing in plaats van korting

Op het moment van dit interview waren er nog geen definitieve toegangstarieven vastgesteld. De bedoeling is om via Dynamic Pricing voor alle momenten door de week bijpassende tarieven te hanteren. De Indoor Speeltuin kent een vloeroppervlak van 3300m2 met op de begane grond het accent op de horeca en de allerkleinsten. De doelgroep is 2 tot 12 jaar. In de horeca kiest men voor een kwalitatieve menukaart met serieuze lunch gerechten op de kaart. Niet het platte frietje of glaasje limonade maar juist even wat beters. Het moet in ieder geval meer te bieden hebben dan de gemiddelde indoor speeltuin.

De toekomstige hoofdingang van het indoor speelconcept

In het markante gebouw loop je via  een soort wokkel achtige spiraalvorm omhoog, rond een atrium van BG tot aan het dak. Het gebouw heeft naast de BG, niveau 1 tot en met 7. Zodra je op de eerste verdieping aankomt kun je  via het centrale toestel, bestaande uit een netten structuur met allerlei routes om naar de top van het atrium te klimmen. Aan de centrale klimstructuur zitten allerlei bruggen, glijbanen en touwen om daarmee naar een ander niveau te klimmen en klauteren. Naarmate je hoger komt zullen de uitdagingen groter worden. Zo zijn er trampoline ‘s die op 9 meter hoog hangen. Je ervaart letterlijk dat je in de lucht zweeft. Je zult merken dat deze uitdaging niet voor iedereen is weggelegd aldus Willem Butz, commercieel directeur BoerPlay. Het ontwerp maakt gebruik van de mogelijkheden die  het gebouw biedt. Het aangezicht met een grote glazen pui heeft er wel voor gezorgd dat we het ontwerp daarop hebben aangepast. Zo zien wij door de ramen veel activiteiten en kunnen we e.e.a. uitlichten. Het zijn allemaal producten die normaal gebruikt worden voor de buitenruimte. Alle toestellen zijn gemaakt van  hout, kunststof of metaal. Er is geen vergelijking of iets wat erop lijkt. Vanaf begin af aan was het doel een totaal andere opzet.

Er is meer in Breepark

Laat je verrassen en bezoek op 26 maart de Vakdag het Nieuwe Dagje Uit. In een duo presentatie van Willem Butz (BoerPlay) en Anneke Stins (Breepark) zal men de nieuwe naam onthullen en de details van deze unieke samenwerking die geleid heeft tot de introductie van een totaal vernieuwend Indoor Speeltuin Concept. Uiteraard ligt er voor de bezoekers van de Vakdag t.z.t. een uitnodiging klaar voor een bezoek aan dit unieke concept.

Voor meer informatie:       

https://breepark.nl/ 

www.boerplay.nl


Met dank aan: Hans van Leeuwen; Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme 
www.pleisureworld.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *