Bedrijven zien lucratieve seniorenmarkt wel zitten

Juist in economisch moeilijke tijden begeven bedrijven en dienstverleners zich massaal op de groeimarkt van ouderen. Zij hebben nog steeds veel te besteden, groeien in aantal en vermogen, en zijn bereid te consumeren. De 50PlusBeurs kijkt hoopvol uit naar de beurs, van 13 tot en met 18 september in Utrecht.  Met 612 exposanten en naar verwachting 100.000 bezoekers in 6 hallen op 50.000 m2  is dit ’s werelds grootste evenement in de seniorenmarkt.

 

De onzekerheden over pensioenen treffen de huidige plussers niet of nauwelijks.
Het is de babyboomgeneratie die nu en in de toekomst het minst door de crisis wordt geraakt.

Dit jaar is de 50PlusBeurs uitgebreid met een zesde dag, om de groeiende stroom bezoekers te kunnen verwerken.
Als de trend van de voorverkoop zich doorzet zal de beurs voor het eerst de grens van 100.000 bezoekers passeren.
Aantrekkelijke groeisegmenten zijn Automotive met auto’s en (elektrische!) fietsen, Woninginrichting (luxe en comfort), Vakantie (avontuurlijke en leerzame bestemmingen) en Vrije Tijd (sociale media, computers, fotografie en internetdiensten).

Van Mercedes tot Peugeot, van Gazelle tot Garmin, van Rolf Benz tot Leolux, van ABN AMRO tot Tempur en Danone, A-merken kiezen voor de groeiende groep actieve en kapitaalkrachtige senioren.
Op de beurs een gevarieerd en breed aanbod rond zes centrale thema’s: Vakantie, Wonen, Maatschappij, Vrije Tijd, Mooi & Fit en Welzijn.
Belangrijke gegevens

Negentiende editie 50PlusBeurs: dinsdag 13 tot en met zondag 18 september 2011
in de Jaarbeurs te Utrecht. Openingstijden van 10.00 tot 17.30 uur.

Tijdens de openingsdag op 13 september is er om 10.00 uur de openingact ‘Grootste Levend Toetsenbord’ i.s.m. SeniorWeb, het senioren internet initiatief dat 15 jaar geleden op de 50PlusBeurs werd opgericht.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *