Ondernemerschap
- door Redactie
- Geen reacties
Attractiepark DippieDoe in het Brabantse Best (regio Eindhoven) heeft een eigen herkenbare mascotte; Dippie. De introductie van de nieuwe mascotte is een onderdeel van een breder commercieel programma waarmee men o.a. een nieuwe merkpositionering vormgeeft en de 'merchandise' verder wil...
Namens de stuurgroep Vitale vakantieparken heeft voorzitter Henk Lambooij minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening met klem verzocht af te zien van de invoering van de instructieregel permanent wonen op vakantieparken. Tot 22 juli is het mogelijk om...
Hoe beleven mensen die slecht horen of doof zijn beleven een dagattractie? Dat is het onderwerp van een vernieuwend onderzoek door Breda University of Applied Sciences (BUas) en Joint Projects, met steun van CELTH (Centre of Expertise Leisure, Tourism &...
Ook tijdens een vakantie of dagje uit vragen consumenten steeds vaker om gezonde en duurzame opties in de restaurants. Veel ondernemers in de recreatiesector willen daar best op inspelen, maar hebben daarvoor niet altijd de kennis in huis. Het Voedingscentrum...
Marketingbureau Red Online Marketing, gespecialiseerd in vrijetijdsmarketing, kiest voor een onconventionele aanpak in de werving van nieuwe medewerkers. Kandidaten kunnen solliciteren in de trein, DierenPark Amersfoort en op de kartbaan.
De nieuwe box 3-tegenbewijsregeling en de aangekondigde btw-verhoging van 9% naar 21% in 2026 hebben samen gevolgen voor de markt van vakantiewoningen, met name voor eigenaren van vakantieparken die hun woningen ‘uitponden’ (los verkopen aan particuliere beleggers).
Voor de achttiende keer wordt het World Leisure Congress georganiseerd. Dit jaar organiseert Breda University of Applied Sciences (BUas) dit internationale event van 25 tot en met 28 augustus, het thema is ‘Leisure for a Better Society’. Hoe kunnen we...
De impactanalyse BTW-verhoging (van 9 naar 21%) logies is verschenen. Het onderzoek was een toezegging door Staatssecretaris Van Oostenbruggen van Financiën (fiscale zaken). De conclusies zijn niet mals; Vooral in de grensregio's gaan vakantieparken en hotels er onder lijden. De...
Vanaf vandaag is Destinatie.ai in de lucht, het eerste Nederlandse AI kennis- en leerplatform dat zich volledig richt op professionals in de leisure-, toerisme- en recreatiesector. Het platform helpt bedrijven en organisaties om slimmer, efficiënter en innovatiever te werken met...
Ondernemers voelen zich nog wel eens overvallen door de snelle ontwikkelingen rond AI. Op het gebied van gastbeleving staan we aan de vooravond van een AI-revolutie. Een van de partijen die daarop inspeelt is Guestbutler. Zij delen met ons de...
Initiatiefnemer Ieder(in) hoopt dat ook dit jaar weer veel organisaties meedoen aan de Week van de Toegankelijkheid. Het thema dit jaar is: toegankelijk leren. Maar je bent natuurlijk zelf vrij om te bedenken waar jouw bijeenkomst of activiteit over gaat.
Organiseer...
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen, aldus Sjuk Akkerman van ING. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere...