Heineken Experience groeit stevig door

De Heineken Experience is onder de Nederlandse recreanten nog niet zo heel bekend. Veruit het grootste deel van het bezoek is immers afkomstig uit het buitenland. De stadsattractie in Amsterdam ontving deze week zijn 700.000ste bezoeker van dit jaar. De bezoekersaantallen zijn de afgelopen 5 jaar verdubbeld, wat een passend eerbetoon is aan het 150- jarig jubileum van het HEINEKEN concern.

De 700.000ste bezoeker, Francesco, uit Sicilië-Italië, werd verwelkomd door Dirk Lubbers, manager Heineken Experience, met een koud Heineken® biertje getapt met de SUB®. Ook onving hij een kadobon van € 700 en nog een heel pakket aan leuke verassingen.
De 700.000ste bezoeker, Francesco, uit Italië, werd verwelkomd door Dirk Lubbers, manager Heineken Experience, met een koud Heineken® biertje getapt met de SUB®. Ook onving hij een kadobon van € 700 en nog een heel pakket aan leuke verassingen.

Bezoekers
Als we de cijfers van afgelopen jaren bekijken, dan is de Heineken Experience, midden in ‘de crisistijd’ bezig aan een opmerkelijke opmars. In 2012 passeerden 575.000 liefhebbers de poorten van de experience; in 2013 was dit opgelopen naar 608.000. Daarmee stond de Heineken Experience in de top 25 van meest bezochte betaalde attracties van Nederland. Dit jaar wordt de grens van 700.000 bezoekers dus ruim overschreden. De Heineken Experience wordt jaarlijks bezocht door honderdduizenden toeristen uit de hele wereld. Het merendeel van de bezoekers komt uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Brazilië en Spanje.

Anticiperen op verdere groei
Met de groei van het aantal bezoekers in het historische brouwerspand ontstaan er inmiddels wel enkele logistieke knelpunten. Om die reden wordt in de eerste week januari de roltrap verwijderd. Hier komt een klassieke trap met verhogingen voor in de plaats. De stallen worden tegelijk meer betrokken in de stijl van de brouwzaal en de paden verbreed. Daarnaast worden per BrewU (Being bottled 4d movie) aparte wachtvakken gemaakt om de doorstroom te bevorderen.
Anticiperen op de toekomst gebeurt ook door het toevoegen van nieuwe belevenissen;

  • – Vandaag wordt een vernieuwde Sustainability ruimte, ‘Inside the drop’ officieel onthuld.
  • – De ketels in de brouwzaal worden weer ‘levend’ gemaakt.
  • – Er komt een interactive rugbyruimte (Heineken is sponsor van WK rugby vandaar) op de ‘sportafdeling’.
  • – en er wordt gewerkt aan de vernieuwde James Bond ruimte en muziek ruimte.

Meer informatie: www.heinekenexperience.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *