Sport, kamperen, spelen, meetings en nog veel meer in week 21

Organiserend Nederland heeft het er maar druk mee. Ook de komende week worden er weer diverse congressen, workshops, beurzen en kennisdagen georganiseerd om de toeristisch recreatieve branche een stapje vooruit te helpen of consumenten te informeren over de bijzondere mogelijkheden in ons land.

MEIMAAND fietsmaand

16 – 22 Libelle Zomerweek, Almere
In 2011 wordt de Zomerweek nóg sprankelender, verrassender, mooier en gezelliger! De inspiratie voor het nieuwe Zomerweekthema deden we op tijdens de belangrijkste design- en interieurbeurs in Milaan. Daar zagen we de natuur overal terug als grote inspiratiebron. Wij hebben dit onderwerp natuur vertaald naar een prachtig Libelle Zomerweekthema, getiteld Summer Garden!

20 – 22 Uit Je Tent, kampeerweekend, Flevoland
Kom, geniet en beleef De Noordoostpolder met tent, caravan, camper, paard of boot.
Verder bruist het hele weekend van ruim 80 activiteiten:
Kunst, cultuur, theater, muziek, dans, wandelen & fietsen, natuur, open tuinen, sport & spel, workshops, preuvenement, boerderijbezoek.

24 Trends welzijn, onderwijs, sport, Scheveningen
Ben jij een professional werkzaam in sport, welzijn of onderwijs?
Wil jij meer weten over de laatste trends & ontwikkelingen op jouw vakgebied? Kom dan naar de Amgate strandsessie.

24 Kompan seminar Natuurlijk Spelen, Bodegraven
Deze bijeenkomsten zijn bedoeld voor iedereen die te maken heeft met sport, spel en bewegen in de openbare ruimte. Op beleidsniveau, ontwerpniveau, maar ook operationeel. Het unieke aan deze bijeenkomsten is dat ze volledig praktijkgericht zijn.

24 Symposium Body @ Work, Leiden
Body@Work is opgericht om kennis te ontwikkelen op het gebied van arbeid en gezondheid en op het gebied van leefstijl, gezondheid en sport. Het onderzoekscentrum richt zich op mede-wetenschappers en op beleidsmakers en beslissingnemers in het bedrijfsleven en bij de overheid.

24 – 26 Imex vakbeurs meetingindustrie, Frankfurt (De)
The show where the global meetings industry continues to do business while maximising connections, networking opportunities and over 70 sessions of education. Book and plan your IMEX ’11 to make the most of your time, development and foremost business.

25 – 26 Trends in kids- en jongerenmarketing, Leiden
Reis mee naar de belevingswereld van kids en jongeren en leer in twee dagen hoe je ze beter kunt begrijpen en bereiken.

  • Welke marketingstrategie werkt wél?
  • Hoe creëer je betrokkenheid bij je merk of organisatie?
  • Wat raakt ze écht en waardoor worden ze beïnvloed?

Traditionele jongerenmarketing is passé. Een nieuwe mindset is cruciaal!

25 Ondernemersevent, Zaandam
Het programma richt zich op Food, Creatieve Industrie, ICT en Toerisme, belangrijke economische sectoren in de regio. Het bestaat uit presentaties en interessante workshops met bekende ondernemers op het gebied van innovatie, duurzaamheid, trends en ondernemen, een interactieve informatiemarkt met bedrijven werkzaam in Food, Creatieve Industrie, ICT en Toerisme en een netwerkplein met diverse netwerkactiviteiten. Verrassingsacts zorgen voor entertainment en de sprekers zijn landelijk en regionaal bekende ondernemers.

25 Recron themadag dagrecreatie, Breda
Op 25 mei 2011 organiseert de RECRON InnovatieCampagne in samenwerking met de bedrijfsgroep dagrecreatie, VeBON, NHTV en SmartAgent Company een themamiddag Dagrecreatie alle voor bedrijven met een dagrecreatief aanbod zoals:
– Attractieparken
– Speelparken
– Dierentuinen
– (Binnen)speeltuinen
– Rederijen
– Zwembaden
– Sauna’s
– Buitensportbedrijven
– Musea
– Campings en bungalowparken

26 KHN: Een gezonde portie verleiding, Vianen
Deze bijeenkomst staat geheel in het teken van de vraag “Hoe verleid ik mijn gast tot een gezondere keuze?” en wordt georganiseerd in het kader van het Convenant Gezond Gewicht.  Waarom? De overheid en de media stimuleren actief een gezonde leefstijl. Veel mensen staan positief tegenover deze boodschap, maar bij de keuze voor producten en gerechten spelen ook hele andere overwegingen een rol. Een aantrekkelijke smaak, een mooi uiterlijk en een interessante prijs zijn van groot belang bij de keuze voor een bepaald product of gerecht. Deze elementen zijn dus belangrijk om een gedragsverandering teweeg te brengen. Tegelijkertijd bieden ze de kans om te innoveren, te verrassen en de kwaliteit te bieden die de gast van u verwacht.

26 Lancering: Gluren door Muren (Hanzesteden)


26 Minicongres Zwembadbranche,
Donderdag 26 mei a.s. zal de derde ZwembadBranche Open worden georganiseerd. Een informatieve dag waarbij kennisoverdracht en netwerken wordt gekoppeld aan ontspanning. Thema van deze editie is ‘Zwembranche 2.0’. Tijdens dit mini-congres zullen Janne Kuipers (@jannekuipers), Ester Wisse (@mulierinstituut) en Marcel de Visser (@marceldevisser) hun visie geven op ‘Zwembranche 2.0′.

Ontmoet NL

27 Startbijeenkomst Ontmoet NL

Met ingang van de Vakantiebeurs 2012 wordt de Nederlandhal het meest aansprekende beursonderdeel. Voor en na de Vakantiebeurs is er in het concept alom (multimediale) aandacht voor Nederland als vakantieland. Ontmoet NL is een initiatief van Zilt Events (onder andere Zilte Zaken) in samenwerking met VNU Exhibitions (organisator Vakantiebeurs) en 100% NL (radio en magazine). Tevens zal het concept op andere beurzen worden ingezet.

29 Dag van het park (ANWB)

De natuur is dichterbij dan u denkt. Want gelukkig zijn er heel veel parken in Nederland: het onmisbare groen in onze buurt. De ANWB helpt samen met bewoners en gemeenten deze parken zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Dat vieren we elk jaar tijdens de Dag van het Park, in 2011 op zondag 29 mei. Met natuurlijk allerlei leuke en spannende activiteiten voor jong en oud. Ook bij u in de buurt?

30 Citymarketing en evenementen, Venlo

Gemeenten steken steeds meer energie en budget in het aantrekken en binden van inwoners, bedrijven, en bezoekers. Tijdens dit congres word je op de hoogte worden gebracht van de nieuwe trends, ga je met vakgenoten informatie uitwisselen en natuurlijk de specialisten het hemd van het lijf vragen.

30 – 5 juni Nationale picknickweek
Een initiatief van De Telegraaf, HEMA en natuurmonumenten

31 Segmenteren van sportverenigingen, Rotterdam

De Nederlandse Sport Alliantie (NSA) organiseert  met medewerking van Rotterdam Sportsupport op dinsdag 31 mei het congres ‘Segmenteren van Sportverenigingen: kansen voor efficiënt gebruik van middelen in tijden van bezuiniging’ . Beleidsmakers en uitvoerders betrokken bij organisaties die sportverenigingen ondersteunen worden hiervoor van harte uitgenodigd

31 Gezond in Bedrijf
Gezond in Bedrijf 2011 is samengesteld in samenwerking met Sport & Zaken, die zich inzet voor sport en bewegen op de werkvloer. Dat heeft geleid tot een verrassend, dynamisch en vitaal programma, dat zal plaats vinden in het prachtige Eureko Conference Center te Zeist.
De thema’s van 2011 zijn: duurzame inzetbaarheid, bevlogenheid, het nieuwe werken en gezondheid, psychische balans, effectieve leefstijlinterventies, de nieuwe bedrijfsarts en de privacy van de zieke werknemer. Kortom, een prachtig compleet en hyperactueel palet aan onderwerpen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *