Innovatie in de horeca

Tijdens de Horecava, van 7 t/m 10 januari, wordt er een breed scala aan kennissessies georganiseerd. Vooral de sessies rond het thema ‘Innoveer’ zorgen voor veel nieuwe ideeën. Andere thema’s zijn: ‘Terras’, ‘Hotel’, ‘Puur’ (verantwoord voedsel), ‘Xpertplaza'(koken) en ‘Nachtleven’.

terras
Terraswereld op de Horecava 2012

Tijdens de ‘Innoveer’ sessies komen de volgende onderwerpen aan bod:

Wereldwijde trends
Meer dan ooit gaat de themawereld INNOVEER! over trends en ontwikkelingen in de horeca. Met inspirerende presentaties, vraaggesprekken en debatten brengen sprekers en trendwatchers het publiek op de hoogte.

Duurzaam en bewust
De INNOVEER!-dag start om 12.00 uur met ‘Wereldtrends’. Spreker Vincent van Dijk van HBMEO gaat op maandag aan de hand van de SoHBMEO-trendlist in op food- en lifestyletrends. Jeroen Veldkamp van CoffeeLab belicht op dinsdag de mondiale trends uit de wereld van de warme dranken en roert onderwerpen aan als take away, routing en interieur. Hans Meyer van HotelsAhead presenteert op
woensdag bewuste en duurzame wereldtrends in de hotellerie.

Succesvolle concepten
Om 13.15 uur praat Martine Zuil, hoofdredacteur van Misset Horeca, met verschillende gasten over succesvolle horecaconcepten en –ketens.

Gemak scoort
FSIN (Foodservice Instituut Nederland) licht tijdens de INNOVEER!-sessies de kansen toe in het segment gemak. Dat gebeurt op maandag en dinsdag van 14.30 tot 15.15 uur. Door te focussen op de combinatie lekker, snel en betaalbaar en een intensieve samenwerking met leveranciers blijken formules in dit segment succesvol.

Generatie Y
Generatie Y en de inzet van social media vormen de kern van de masterclass op maandag-, dinsdag- en woensdagmiddag. Onder leiding van Insite Consulting en Mother Music leren ondernemers hoe (social) media gebruikt kunnen worden om generatie Y bij de ontwikkeling van horecaconcepten te betrekken en ambassadeur van het concept te maken.

Ontdek verborgen omzet
Wenda Kielstra van Consumatics speelt met haar dagelijkse workshop in op het (onbewuste) gedrag van gasten. Het prikkelen van de zintuigen leidt tot een hogere omzet en het verlengen van de verblijfsduur. Zo leiden de juiste muziek en geur in een horecazaak tot een duidelijke toename in de uitgaven.

Studentendag
Donderdag staat INNOVEER! in het teken van de studenten. De Youth Food Movement, een jongerenbeweging die zich inzet voor een eerlijker en gezonder voedselsysteem, organiseert een seminar over de ontwikkelingen en initiatieven die bijdragen aan duurzame voedselproductie. Daarna volgt een debat over een eerlijke voedselproductie in Nederland, waarbij ook diverse tastings georganiseerd worden.

Bekijk het volledige kennisprogramma tijdens de Horecava

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *