Vakbond FNV Horeca maakt zich zorgen over de kwaliteit van de Nederlandse horeca. In samenwerking met Maurice de Hond start FNV Horeca daarom met crowdsourcing: Iedereen – horecamedewerkers, ondernemers en gasten – kan direct zijn mening over de Nederlandse horeca geven op http://fnvhoreca.queetz.com. De cao voorstellen van FNV Horeca worden onderbouwd met deze tips en ideeën.
Kluun, schrijver van het onlangs verschenen boek Aan de Amsterdamse Nachten, over de Amsterdamse horeca, gaf al een tip: “Een cultuur creëren waarin het vak van ober of serveerster meer is dan een vakantiebaan, maar een echt beroep zoals in België, Frankrijk en Spanje”.
Kwaliteitsoffensief
FNV Horeca start een kwaliteitsoffensief voor de Nederlandse horeca. FNV Horeca wil dat horecamedewerkers die kwaliteit en service leveren een passende beloning ontvangen. Dit komt de hele horecabranche ten goede. Nu verdienen horecamedewerkers minder dan mensen met vergelijkbare functies in andere sectoren. De kwaliteit van de Nederlandse horeca lijdt hieronder.
“Als we horecamedewerkers bodemlonen geven, krijgen we ook bodemkwaliteit”, aldus Milen van Boldrik, sectorbestuurder van FNV Horeca. “Doel van dit crowdsourcing initiatief is om dat te veranderen. We willen van iedereen tips, van medewerkers en ondernemers, maar ook mensen die van de horeca gebruik maken.”
Meer informatie: www.fnvrecreatie.nl