Nieuwe koers Pleisureworld gericht op trends

Pleisureworld, netwerkorganisatie binnen de recreatiesector, gaat haar bakens verzetten. De ondertitel verandert van ‘Startpagina voor de recreatieondernemer’ naar ‘Trendsetting in leisure’. De initiatiefnemer Hans van Leeuwen kiest daarmee nadrukkelijk voor het signaleren en duiden van trends. Via een serie bijeenkomsten (studiereizen, congressen en cursussen) wordt de kennis gedeeld en krijgen recreatieprofessionals ondersteuning in het verbeteren van hun bedrijfsvoering en -beleving.

Het vernieuwde Pleisureworld  krijgt vier hoofdthema’s:

  1. Exploring Trends, volg de laatste trends en blijf jezelf ontwikkelen op strategisch niveau
  2. Accelerating Business, het gaat niet om producten maar om een hogere gastbelevenis & hospitality
  3. Vision & Action, adviesbureaus zijn er te over, maar dit programma weet van aanpakken
  4. Events & More, ontmoetingen realiseren workshops, kennisdagen of studiereizen
trend: De mobiele generatie komt er aan
trend: De mobiele generatie komt er aan

Van Leeuwen ligt zijn keuze voor de nieuwe koers toe: “Daar waar brancheorganisaties nu pas denken aan netwerken, nemen wij daar alweer bewust afstand van en slaan nieuwe wegen in. Het gaat de komende jaren om nieuwe vormen van samenwerking, participatie en uitruil van verdienmodellen. Niet meer vrijblijvend rond elkaar heen draaien en netwerken om het netwerken. De huidige tijd vereist een andere aanpak.”

Keuzes maken
De nieuwe koers betekent ook voor Pleisureworld ‘keuzes maken’. Een aantal bedrijfsonderdelen zal worden afgebouwd. Van Leeuwen: “Onlangs hebben wij onze oude ‘businessclub’ bij het grofvuil geplaatst en daarvoor in de plaats starten wij een LinkedIn groep op met de toepasselijke titel Trendsetting in Leisure. Ook voor onze TOP-Partners hebben wij een andere rol in gedachten. Ook voor de nieuwsfunctie in  de recreatiesector zijn er al voldoende goede partijen in de markt.”

De prikkelende en scherpe columns, waarmee Hans van Leeuwen bekend (berucht) is geworden, deelt hij in de toekomst op meerdere platforms. Ook op onze website Pretwerk.nl zal met enige regelmaat een opiniestuk van Pleisureworld worden geplaatst. Een voorproefje verscheen onlangs al in het artikel over het CBS en hun prijsberekening van pretparken

Meer informatie:
www.pleisureworld.nl
Linked-in groep – Trendsetting in leisure

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *