• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

Marketing Leeuwarden stopt per 1 januari 2012

30 november 2011 by Redactie Reageer

Met ingang van 1 januari 2012 stopt Marketing Leeuwarden haar activiteiten. Het is niet de eerste streekmarketingorganisatie die door het wegvallen van de subsidies in de problemen komt. Recent liet ook het GOBT weten dat de activiteiten worden afgebouwd. De toeristisch marketing voor de stad Utrecht ging begin dit jaar in afgeslankte vorm verder.

Winterfestival Leeuwarden

Het projectbureau ziet geen mogelijkheden om de marketing in de huidige vorm voort te zetten. Ook is er geen financiële  basis voor een afgeslankte organisatie.  Daarmee komt er een einde aan een zelfstandige organisatie voor de citymarketing van Leeuwarden. Marketing Leeuwarden, voorheen Expeditie Leeuwarden is in 1998 als stadsmarketingorganisatie opgericht op initiatief van het gemeentebestuur en een groot aantal betrokken burgers en instellingen in Leeuwarden.  Ze werd gesubsidieerd door de gemeente Leeuwarden. Het bedrijfsleven betaalde mee aan de campagnes. Daarnaast ontving de organisatie  de afgelopen jaren een projectsubsidie van de provincie Fryslân en het Samenwerkingsverband Noord-Nederland met een looptijd van 3 jaar.

Marketing Leeuwarden heeft de stadsmarketing een enorme impuls kunnen geven. Er is veel bereikt op het gebied van de promotie, imagoverbetering en de naamsbekendheid van Leeuwarden. Inwoners van Leeuwarden én Friesland zijn de afgelopen jaren positiever geworden over de stad. Er zijn activiteiten en campagnes uitgevoerd op gebied van Wonen, Werken, Vrije Tijd en Kennis.
Marketing Leeuwarden heeft jaarlijks een forse bijdrage uit de markt gerealiseerd in geld en middelen. Er is een groot en solide netwerk opgebouwd met de producteigenaren en stakeholders in Leeuwarden en is er constructief samengewerkt.  Door de korte lijnen naar onze netwerkpartners in de stad en regio kon Marketing Leeuwarden snel en gericht gezamenlijk acties opzetten en uitvoeren.

Gemeente Leeuwarden kiest voor 2012-2014 een andere strategie voor de citymarketing. Daarom zal Marketing Leeuwarden in de huidige opzet eindigen per 1 januari 2012. Binnen het lopende projectbudget werkt Marketing Leeuwarden begin 2012 aan de afronding van het SNN-project. Tevens draagt Marketing Leeuwarden zorg voor een goede overdracht van wat is opgebouwd aan producteigenaren.

Marketing Leeuwarden is een netwerkorganisatie van ondernemers, culturele instellingen, onderwijsinstellingen, gemeente Leeuwarden en provincie Fryslân. Samen promoten wij Leeuwarden met de campagne ‘Kijk, dat is ‘t mooie van Leeuwarden.

Meer informatie: www.marketingleeuwarden.nl

Categorie: Recreatie actueel Tags: citymarketing

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Fietsbeurs Bike Motion opnieuw uitgesteld

Praktijkdag ‘De Glamping (r)evolutie, 20 september op Papillon Country Resort

Campingsector weer bij elkaar op de Caravan Salon in Düsseldorf

Nieuw ‘I love Sales Academy’ voor de recreatie- en toerismesector

Compacte darkride ‘Smash & Reload’ nu ook met IP van de Daltons en in meerdere formats

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

aug 26
26 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

Caravan Salon Düsseldorf

aug 31
31 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

HISWA te Water

sep 6
13:30 - 17:00

Workshop: Verover de markt van vakantiewoningen

sep 13
13 september - 15 september

IAAPA Expo Europe

sep 15
15 september - 17 september

The Glamping Show

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Michael op Oud-eigenaren van Droomparken starten met nieuwe keten: MarinaParken
  • J van Ekeren op ANWB Verkiezing Camping van het Jaar 2023 van start
  • Eindhoven op Seinpost en ZKA (leisure) worden Ginder

Secundaire Sidebar

Insight

FEC Playdome Roosendaal nu één jaar open

Roompot nog altijd vol vertrouwen op positief oordeel ACM m.b.t. overname Landal

Het Kadaster maakt samen met het FD een analyse van de markt van vakantiewoningen

Festival Tomorrow Land’s Dreamville inspireert tot vakantieformule Green Fields

Hoe ziet de toekomst voor musea er uit?

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS