Geen onderzoek Meest Gastvrije Stad in 2014

Dit jaar wordt geen onderzoek naar de Meest Gastvrije Stad uitgevoerd. VVV Nederland en van Spronsen & Partners horeca-advies hebben de afgelopen vijf jaar onderzoek gedaan naar de gastvrijheidsbeleving van meer dan 40.000 bezoekers aan de 21 grootste steden van ons land. Met het consumentenonderzoek is het doel bereikt dat beide organisaties voor ogen hadden: het leveren van een belangrijke bijdrage aan het besef dat gastvrijheid van essentieel belang is in de strijd om de bezoeker.

Missie geslaagd
“Missie geslaagd”, aldus Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland. “Mede dankzij het onderzoek is bij zowel beleidsmakers als ondernemers binnen de gastvrijheidseconomie het besef gegroeid dat gastvrijheid een onlosmakelijk onderdeel is van citymarketing en citymanagement. Een gastvrije stad levert meer tevreden gasten op die anderen weer inspireren tot een bezoek. Uiteindelijk leidt dit tot hogere inkomsten voor de stad. We hebben met de vijf opeenvolgende onderzoeken het maximale bereikt. Daarom hebben VVV Nederland en Van Spronsen & Partners horeca-advies besloten om het onderzoek op deze wijze dit jaar geen vervolg te geven”.

Bouwstenen voor beleid
“Wij gaan 2014 gebruiken om het onderzoek Meest Gastvrije Stad te herijken en vast te stellen hoe het vanaf 2015 eruit gaat zien” zegt Hans van Spronsen, directeur van Van Spronsen & Partners horeca-advies. “We ervaren in de praktijk dat er steeds meer aandacht is voor het onderwerp gastvrijheid. Vrijwel alle steden hebben de gastvrijheid als belangrijk aandachtspunt benoemd en actief beleid gevoerd op de verbeterpunten.”

Activiteiten
Zowel VVV Nederland als Van Spronsen & Partners horeca-advies blijven zich in de breedte inzetten voor een gezonde en florerende gastvrijheidseconomie. VVV Nederland doet dit door het ontwikkelen van slimme, innovatieve diensten en producten die de consument helpen bij het beantwoorden van zijn vrijetijdsvraag en de ondernemer vooral extra zichtbaarheid bieden. Van Spronsen & Partners horeca-advies gaat zich richten op het herijken van het onderzoek en blijft de ontwikkelingen op het gebied van gastvrijheid binnen steden over het voetlicht brengen. De 40.000 enquêtes geven daarnaast waardevolle informatie die wordt gebruikt bij horeca- en leisureprojecten die het bureau voor overheden uitvoert.

Bron: persbericht VVV Nederland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *