Welke buitenlandse toeristen passen bij jouw aanbod?

Eind april organiseerde het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) een congres over de toeristische toekomst van ons land. Daarin werden o.a. presentaties gegeven van toeristen uit diverse landen. Op basis van de bezoekersprofielen; met o.a. hun voorkeuren, favoriete reismaanden en groeipotentie, kun kan worden bekeken welke doelgroepen aansluiten bij jouw aanbod. Het NBTC organiseert diverse activiteiten waar de ondernemer bij aan kan haken.

De landen waarvan een presentatie op de website staat zijn:

  • België (opvallend weinig stedentrips)
  • Brazilië (in combinatie met andere Europese landen)
  • China (belangrijkste aankomstmaanden: april en mei)
  • Frankrijk (treinensite Voyages-sncf.com is veruit de grootste e-toerisme website)
  • Duitsland (kiezen vooral voor kust en hotel)
  • Italië
  • Japan
  • Noord-Amerika
  • Scandinavie
  • Spanje
  • Verenigd Koninkrijk
Holland City metrokaart
Holland City metrokaart

Holland 2020
Over de bijeenkomst Holland 2020 is inmiddels een videoverslag gemaakt waarin kort wordt weergegeven welke richting het NBTC op wil. Deelnemers aan de bijeenkomst vragen o.a. om meer aandacht voor iconen en regio’s buiten de randstad en concrete mogelijkheden om aan te haken bij campagnes van het NBTC.
De rol van de regio’s wordt duidelijk dankzij de presentatie van de fictieve metrokaart als uitwerking van het concept Hollandcity. Hierin wordt Nederland gepresenteerd als één grote stad, waar ook de regio’s buiten de randstad deel van uitmaken. Het zal voor de meer rurale gebieden vast even wennen zijn dat zij als onderdeel van de stad worden gepresenteerd.
De aanhaakkansen voor ondernemers zijn al eens aan bod gekomen in een interview met NBTC directeur Jos Vranken: Groeikansen liggen vooral in het buitenland.

Meer informatie: www.nbtc.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *