Fitness pioniers Reebok en Les Mills lanceren op 10, 11 en 12 september op het Museumplein in Amsterdam een totaal nieuw, revolutionair en futuristisch workout-concept: THE PROJECT – Immersive Fitness. Iedereen kan dit concept ervaren in een speciale, high-tech fitness box. Zodra je in deze fitness box stapt, begeef je je in een hele andere wereld. In een setting van live muziek, de nieuwste digitale technologie en 360° cinema transformeert een groepsfitness workout tot de ultieme fitness ervaring. Reebok en Les Mills toeren met THE PROJECT door vijf Europese steden, waaronder dus ook Amsterdam.
Immersive Fitness is een totaal nieuw workout-concept (ontwikkeld door groepsfitness specialist Les Mills), dat zorgt voor een revolutie in de wereldwijde fitness branche. Het doel van THE PROJECT is om fitness naar een nieuw niveau te tillen. In de speciaal ontwikkelde fitness box worden deelnemers omringd met immense videobeelden van bioscoop kwaliteit. Bij THE PROJECT wordt gebruikgemaakt van de nieuwste Wrap-Around projectors en LED technologie. Immersive Fitness geeft groepsfitness een nieuwe, visuele dimensie. Het resultaat is ‘total immersion’ – volledige onderdompeling. In plaats van het tellen van herhalingen en het volgen van de aanwijzingen van instructeurs, reageert de deelnemer nu vooral op visuele aanwijzingen.
Millenials
Reebok en Les Mills kwamen tot het concept van THE PROJECT na uitvoerig analyseren van de karaktereigenschappen van Millenials: de generatie geboren tussen 1980 en 2000. Deze generatie is op zoek naar nieuwe ervaringen en een community, is idealistisch en hecht bijzondere waarde aan bedrijven met een missie. Les Mills gaat zich de komende jaren, samen met Reebok, vooral focussen op Millenials. Het zijn namelijk de Millenials die het meeste naar een fitness centrum gaan. Maar waar is deze generatie met een leeftijd tussen 18 en 35 jaar naar op zoek? Motivatie en een unieke belevenis, aldus de onderzoeksresultaten van Les Mills.
‘Exergaming’
THE PROJECT is ontstaan vanuit het idee dat technologie steeds vaker wordt verweven met fitness. Aan een activiteit wordt steeds vaker een spel-element toegevoegd: ‘exergaming’. Het idee van ‘exergaming’ heeft Les Mills als leidraad voor THE PROJECT genomen. Immersive Fitness is voortgevloeid uit de creatieve samenwerking tussen Adam Lazarus, sport auteur en freelance auteur voor USA Today en Les Mills Jr., zoon van de oprichter van Les Mills International.
Deze mannen haalden hun inspiratie uit ‘immersive’ tenten op muziekfestivals en de video-innovatie die zij zagen bij concerten van bijvoorbeeld Beyoncé en Kanye West. De bewegingen en muziek van de Les Mills lessen zijn nu gesynchroniseerd met visuals op een videoscherm, in een speciaal daarvoor gebouwde studio (box). Les Mills Jr. zal op woensdagochtend 10 september de fitness box officieel openen.
Les Mills Jr.: “Immersive Fitness is een revolutie. Het is een totaal nieuw fitness concept waarbij groepslessen een hele nieuwe, visuele dimensie krijgen. De groep bevindt zich in een ruimte vol special effects. Het is alsof je in een videogame zit: naast de lekkerste muziek en beste choreografie worden er nu visuele elementen aan je workout toegevoegd. Deze nieuwe stap is te vergelijken met het revolutionaire moment waarop Les Mills muziek ging toevoegen aan fitness, jaren geleden. We verwachten er heel veel van!”
Bekijk de trailer voor een sfeerbeeld:
Meer informatie: www.theprojectamsterdam.nl