Tijdens een rondleiding voor ondernemers over het terrein van attractiepark Wunderland Kalkar, maakte Han Groot Obbink bekend dat het management plannen heeft voor een management buy out; “Zoals u wellicht weet heeft dhr. van der Most enkele van zijn bedrijven in de etalage gezet. Daar hoort ook dit bedrijf bij. Wij zijn nu aan het bekijken op welke wijze we het bedrijf kunnen overnemen.”
Change
De rondleiding met dertig ondernemers, die deelnamen aan de netwerkbijeenkomst van Pleisureworld, kreeg door de aankondiging een heel nieuwe dimensie. Obbink vertelde over de plannen met het park, maar liet ook weten waar hij graag onderdelen wil veranderen.
Nederland Duitsland marketing
Op dit moment richt Wunderland Kalkar zich op zeer diverse doelgroepen; de daggasten zijn vooral gezinnen, de horeca bedient de 18+ er, maar ook de kegelclubs in de wijde omgeving weten de all-in formule zeer te waarderen. En dan zijn er nog beurzen en congressen, gericht op een zakelijk publiek.
Obbink deelde nog een bijzonder onderscheid in doelgroepen; “Je moet het Nederlandse publiek op een heel andere manier benaderen als de Duitsers. Daar zijn we in de loop der jaren wel achter gekomen. Duitsers letten op de producteigenschappen van het park; in de Nederlandse brochure is vooral de sfeer van belang. De conclusie bleek ook te kloppen voor de ondernemers, waarbij de enige Duitse collega wél een stropdas droeg.
Een uitgebreider achtergrondverhaal verschijnt half mei in vakblad TRIP van uitgever Slimm Media.
Refresure
De vakbeurs Refresure die gisteren en vandaag plaatsvond, verkeert in een herstartfase. Dit jaar waren er 30 standhouders. Die waren ondanks de beperkte omvang van de beurs, wel tevreden over het gerichte publiek dat de beurs bezocht. Obbink ziet de beurs de komende jaren graag verder uitgroeien, maar benadrukt dat de ambities vooral regionaal zijn.
Meer informatie: www.wunderlandkalkar.eu
Eén reactie
wunderland kalar attractiepark in duitsland cool geniten