Mooie eerste Pinksterdag helpt attractieparken aan records

Met name de mooie eerste Pinksterdag heeft bij de dagattractiebedrijven van de Club van Elf voor goede bezoekerscijfers gezorgd. De zaterdag viel in sommige delen van het land wat tegen maar uiteindelijk lieten de parken allemaal kleine tot soms grote toename van de bezoekersaantallen zien: van 5 tot soms wel 65 procent. De bezoekers verdeelden zich goed over de vrije dagen, waardoor het een gezellige drukte bleef.

Madurodam
Madurodam

Opvallend is dat de gasten de feest- en brugdagen steeds meer gaan gebruiken voor een leuk dagje uit. Op deze dagen (zoals bijvoorbeeld Hemelvaartdag en de vrijdag erna) kwamen met name ook beduidend meer Duitsers en Belgen naar Nederland. Ook de vakantieparken en campings binnen de parken van de Club van Elf waren tevreden: het lange weekend zorgde voor een goede bezetting.

Dierentuinen en attractieparken
Dierenpark Emmen trok veel bezoekers, omdat er behoorlijk wat jonge dieren te bewonderen vielen: jonge zebra’s en tientallen jonge stokstaartjes. Ook het Dolfinarium Harderwijk kreeg de drukste dag van dit jaar te verwerken. Dit werd mede veroorzaakt door de nieuwe bewoonster van het park: de walrus Olivia en de extra feestelijkheden vanwege het 50 jarig bestaan van het park. Het Attractie- en Vakantiepark Slagharen kon profiteren van het net geopende indoor en outdoor waterpark Aqua Mexicana, waar ook de verblijfsgasten uitgebreid van konden genieten. De bezoekersaantallen van het waterpark waren dan ook boven verwachting. Attractiepark Toverland had op eerste Pinksterdag een topdag: er kwamen twee keer zoveel bezoekers als in 2014. Opvallend was ook het grote aantal Duitse en Belgische gasten, die het Attractiepark wisten te vinden.

Madurodam en Duinrell
Madurodam liet zich niet onbetuigd en wist in het Pinksterweekend ten opzichte van 2014 zo’n 60 procent meer bezoekers te trekken. De verblijfsaccommodatie van Duinrell was volledig bezet, waardoor de gasten ook het Attractiepark en het vernieuwde Tikibad goed wisten te vinden.

Amsterdam
In Amsterdam genoten de nationale en internationale bezoekers volop van het zonnetje en een groot aantal van hen maakte een rondvaart tijdens hun bezoek aan de stad. Canal Company staat dan ook niet voor niets op nummer vijf van de meest bezochte dagattracties van Nederland!

Ook de Heineken Experience in Amsterdam wist de bezoekers goed te boeien: het seizoen is goed begonnen met zo’n 25 procent meer gasten dan vorig jaar en het Pinksterweekend zelf scoorde in het weekend zelfs 35 procent meer. Door de grote renovatie van de stallen verliep de bezoekersstroom ook beter.

Al met al was het overal een aangename drukte en hopelijk een goede voorbode van het komend hoogseizoen.

Meer informatie: www.clubvanelf.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *