Investeringen in de Plopsa pretparken

Ondanks de economische crisis investeert Plopsa het komende jaar € 16,5 miljoen in haar pretparken. Plopsa Indoor Coevorden en Plopsa Indoor Hasselt pakken dit jaar uit met nieuwe K3-attracties, Plopsaland De Panne stelt 2 nieuwe themazones en een nieuw theater voor en Plopsa Coo verwelkomt nieuwe dieren in haar Wildpark.

De economische crisis sloeg nog niet toe in de Plopsa-parken. Plopsa werkt verder aan de uitvoering van haar masterplan om van Plopsaland De Panne een all-weather bestemming te maken en de andere parken nog attractiever te maken. “In 2012 ontvingen we 2,6 miljoen bezoekers in onze parken, het was ons tweede beste jaar ooit. We beogen 3 miljoen bezoekers met de hele groep. Om dat te realiseren, moeten we blijven investeren in onze parken.” legt Steve Van den Kerkhof, CEO van de Plopsa-groep, uit.

K3 verkeerspark
K3 verkeerspark

Plopsa Indoor Coevorden
Nederlands mooiste indoorpretpark opent een nieuwe buitenzone met Maya-Speeltuin en twee nieuwe K3-attracties: de K3-Brandweermolen en het K3-Verkeerspark. Een investering van € 500.000 zorgt ervoor dat het themapark zich vanaf nu een all-weather locatie mag noemen. De zone wordt op 27 april officieel geopend door de meiden van K3, evenals het buitenplein dat tot Koning Willem – Alexanderplein gedoopt wordt. “Het wordt een feestelijke dag in oranje stijl met tal van wedstrijden en festiviteiten. We kijken vooral uit naar de komst van K3.” zegt Harold de Vries, Operations Coördinator. Scholen kunnen vanaf dit jaar een schoolreis met bijhorende K3- of Mega Toby-verkeersklas boeken.

Plopsaland De Panne
Plopsaland De Panne zal er dit seizoen anders uitzien. Wickie de Viking en Kaatje krijgen elk een eigen zone met attracties. Aan de ingang opent een nieuw theater, op het Dorpsplein verschijnt een heuse kiosk en de heldhaftige auto Rox krijgt een vaste stek. “Een bezoek aan Plopsaland De Panne moet voor kinderen vandaag even boeiend zijn als 10 jaar geleden. Daarom is de introductie van hedendaagse populaire tv-figuren in ons pretpark noodzakelijk.” verduidelijkt Parkmanager Wim Wauters.

Wicky de Viking zone
Wicky de Viking zone

Wickie de Viking zone
Plopsaland De Panne opent deze zomer een volledige nieuwe themazone rond het Studio 100 –figuurtje Wickie de Viking. De totale oppervlakte van de zone bedraagt 5.000 m². Meer dan 2.500 m² gesculpteerde rotsen geven de Vikingbaai vorm. De zone is opgebouwd rond twee gloednieuwe familieattracties: Bezoekers vliegen tegen een snelheid van 70 km/uur draaiend heen en weer op De Grote Golf. In de spectaculaire Vikingbaai bekampen ze elkaar met waterkanonnen in Wickie The Battle. Ook verschijnen er 2 horecapunten in de nieuwe zone. Plopsa investeert € 5,5 mio in de opbouw en thematisering.

Plopsa Theater
De dagelijkse parkshows met Studio 100-artiesten gaan vanaf de zomer door in een nieuw luxueus theater op het Dorpsplein naast Mayaland. Het ‘Plopsa Theater’ wordt uitgerust met 1.400 luxezetels en een foyer met een capaciteit van meer dan 1.250 personen. De nieuwe locatie en de luxueuze afwerking opent nieuwe mogelijkheden voor de B2B-markt. De totale prijs voor dit project is € 6 mio. Het theater wordt op 15 juli officieel geopend door Samson & Gert. Op het Dorpsplein zelf wordt het buitenpodium vervangen door een sierlijke Kiosk.

De wereld van Kaatje
Kaatje, Kamiel en Viktor van Ketnet krijgen vanaf de paasvakantie een eigen zone met twee vernieuwde thema-attracties in Plopsaland De Panne. Kaatje is een populaire tv-figuur van de Belgische kinderzender Ketnet. Plopsa investeert € 750.000 in de thematisering en opbouw van de nieuwe zone: Viktor’s race is een spannende coaster waarin kinderen samen met Viktor door de ruimte scheuren. De familieattractie Kaatje zoekt eendje vertelt al dobberend op het water het tralalaatje van Kaatjes zoektocht naar eendje. Maar ook Frits en Frats ontbreken niet in ‘De wereld van Kaatje’: Het Frits en Frats Theater wordt omgedoopt tot een ijsjestent. En Kamiel? Die krijgt samen met Kaatje een levensgroot standbeeld op het plein.

Kaatje, Kamiel en Viktor openen hun eigen zone tijdens het pinksterweekend. Ze komen elk jaar terug voor Meet & Greets en leuke liveshows. De zone is open voor het publiek vanaf de paasvakantie.

Ook Rox krijgt een plaatsje in het park. De SpringFlyer wordt in een nieuw jasje gestopt en omgedoopt tot ROX-Flyer.

Safari tuck
Safari tuck

Plopsa Coo
Plopsa Coo maakt van haar Wildpark een heuse safaribelevenis. Daarvoor investeert ze in drie safari-jeeps. De jeeps vervangen vanaf de zomer de huidige toeristentreintjes die door het Wildpark rijden. Hierdoor wordt de tocht dynamischer en avontuurlijker. “Bovendien zullen bezoekers dit jaar meer dieren kunnen bewonderen. Er zullen nieuwe everzwijnen en wolven te zien zijn, maar ook het hertenbestand is uitgebreid.” zegt Jean-Luc Bertrand, Parkmanager Plopsa Coo.

Plopsa Indoor Hasselt
De buitenzone van Plopsa Indoor Hasselt breidt uit met een K3-Brandweermolen waarop kinderen als echte brandweermannen met een brandweerslang blussen. Ook het bestaande verkeerspark wordt in een K3-kleedje gestopt. Kinderen maken al rijdend op een wagentje kennis met het hoe en waarom van verkeersregels. Een investering van € 250.000 gaat met de uitbreiding en herthematisering gepaard. Scholen kunnen vanaf dit jaar een unieke K3- verkeersklas boeken tijdens een schoolreis naar Plopsa Indoor Hasselt. Sander Reumers, Operations Coördinator, is tevreden: “Met de nieuwe K3-Brandweermolen en het K3-Verkeerspark bezorgen we Ploppertjes nog meer plezier. De K3-Verkeersklas is bovendien niet alleen plezierig, maar leert kinderen zich veilig te begeven in het verkeer. Op een speelse manier uiteraard, maar zo onthouden ze beter.”

Maja de Bij restaurant
Maya de Bij restaurant

Holiday Park
Ook het Duitse Holiday Park wordt niet vergeten. Plopsa investeert € 2,5 miljoen in de opbouw en thematisering van een volledig nieuw Maya de Bij-restaurant, diverse infrastructuurwerken ter optimalisering van de Wildwaterrivier en een nieuwe gethematiseerde ingang tot de attractie Tabalugas Avontuur. “Het is belangrijk om de beleving van onze bezoekers te verbeteren. Daarom investeren we in de aanleg van nieuwe wegen en werken we aan een betere inplanting van verschillende attracties.” licht Parkmanager Bernd Beitz toe.

Over Plopsa
Plopsa, de themaparkdivisie van het Belgische productiehuis Studio 100, baat 5 parken uit. In België het themapark Plopsaland De Panne, het overdekte themapark Plopsa Indoor Hasselt en de toeristische site Plopsa Coo. In 2010 werd het eerste Nederlandse park, Plopsa Indoor Coevorden, geopend. Eind 2010 werd het bestaande Duitse Holiday park overgenomen.

De Plopsa-parken combineren de magie van de Studio 100 -figuren, waaronder Kabouter Plop en K3, met het plezier van vele topattracties in een unieke omgeving. Ze ontvangen gemiddeld 2,6 miljoen bezoekers per jaar. Naast de parken beheert Plopsa in België ook 2 externe Plopsa Winkels in Wijnegem Shopping Center en in Hasselt.

Bron: persbericht Plopsa

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *