Aanpak Holland Beurs voor dagrecreatie enthousiast ontvangen

De nieuwe Holland Beurs wil zich profileren als dé aftrap voor een nieuw ‘Er-op-Uit-Seizoen’ in eigen land. Het evenement is als het ware ‘De Vlaggetjesdag’ voor de vrijetijdsbranche in Nederland. Juist de thematische Nederlandse opzet wordt positief ontvangen in de markt.Sterk uitgangspunt is dat de bezoekersdoelgroep voor Holland Beurs voor 100% interesse heeft in de Nederlandse veelzijdigheid.

Varend corso Westland (foto NBTC)

Doelgroepen
Holland Beurs wordt midden in de Randstad gehouden; met een doelgroep van 7,2 miljoen potentiële bezoekers in een straal van 60 kilometer. Het gezelligste voorjaarsevenement evenement is er natuurlijk voor iedere Nederlander van jong tot oud. De bezoekers kenmerken zich in twee hoofdgroepen:

  1. bezoekers die gericht voor een bepaald onderdeel het evenement bezoeken
  2. bezoekers die het evenement bezoeken als vermaak voor een gezellig dagje uit

Belangrijk is dat beide hoofdgroepen voor de volle 100% interesse hebben in de ‘Er-op-Uit’ mogelijkheden in eigen land.

 

Uit deze twee hoofdgroepen zijn drie specifieke doelgroepen omschreven. Binnen één persoon kunnen namelijk verschillende reisbehoeften schuil gaan. Zoals bijvoorbeeld bij een vrouw als moeder van een gezin, als vriendin van studiegenoten of als bestuurslid binnen een vereniging. In al deze drie gevallen kijkt één en dezelfde persoon op een andere manier naar de Nederlandse veelzijdigheid. Daarom wordt iedereen vanuit zijn eigen emotie en beleving aangesproken voor een bezoek aan Holland Beurs. De volgende drie specifieke doelgroepen zijn belangrijk:

  1. Gezinnen
  2. Senioren
  3. Vrouwen

Holland Beurs 2012 verwacht over vier dagen, van 29 maart tot en met 1 april, zeker zo’n 30.000 gemotiveerde bezoekers. Er is geen ander publieksevenement waarbij Nederland zo centraal staat!

Kijk voor meer informatie op www.hollandbeurs.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *