Leisure/Travel-bedrijven op bezoek bij Google, Facebook en Microsoft

“Wat is er nu leuker om onze klanten te laten zien waar we dagelijks mee bezig zijn?” Een vraag die eigenaar Roy Platje van RED Online Marketing zich afvroeg afgelopen zomer. Samen met een aantal klanten naar Dublin, om te laten zien hoe Google, Microsoft en Facebook werken en deze klanten te voorzien van extra kennis. Op woensdag 25 en donderdag 26 oktober 2017 was het dan zover…

Twee dagen naar de Ierse stad Dublin om te laten zien waar wij als marketing bureau dagelijks mee bezig zijn. Voor onze klanten is het belangrijk te begrijpen wat we doen. Als marketing bureau doe je meer meer dan “alleen wat advertenties” op google.nl, bing.nl of in de Facebook tijdlijn.

Twee dagen Dublin
Daarnaast vinden we het leuk om onze klanten blij te maken en te inspireren. Makkelijk gezegd, maar best uniek om als agency met klanten deze trip te plannen. Als agency krijgen we vaker uitnodigingen om naar Dublin of laatst nog New York te gaan. Twee dagen met klanten op stap… dat is uniek!

Omdat het zo uniek is konden we helaas niet al onze klanten uitnodigen. Enkel de klanten boven een bepaald uitgavenniveau bij Google konden we meenemen naar het Europese hoofdkantoor van de zoekgigant.

De toekomst volgens Microsoft
Dag 1 stond in het teken van twee bedrijfsbezoeken. De eerste stop was bij Microsoft. Het tech bedrijf is natuurlijk bekend geworden door Windows, maar zit ook achter programma’s als Word, Excel, Skype, Xbox, Cortana en natuurlijk de zoekmachine Bing.

Microsoft liet onze klanten zien waar zij search over een aantal jaar zien staan. Voice search wordt groot. Ook wordt HoloLens een grote toekomst toegedicht. Een bril waarin mixed reality naar voren komt.

Facebook’s mogelijkheden
Na Microsoft brachten we een bezoek aan Facebook. Het “sociale netwerk” liet voornamelijk zien welke opties Facebook’s advertentienetwerk inmiddels heeft voor klanten die wij hebben; partijen die zich in de travel- en leisure branche begeven.

Dat er veel mogelijkheden zijn wisten de meesten al, maar zoveel mogelijkheden… Voor onze Facebook specialisten is dit gesneden koek, maar natuurlijk niet voor onze klanten.

Ontspannen brainstormen
Na een volle dag, sommigen waren zelfs al om 4.30 uur opgestaan, had men een avond om te dineren en te ontspannen. Tijdens het diner brainstormde men vrolijk erop los.

Een dag vol nieuwe inzichten geeft natuurlijk veel ideeën. Helemaal als je ‘s avonds niet in je eigen omgeving bent, maar dineert met andere ondernemers die dezelfde obstakels en inspiratie hebben.

Men sprak over hoe we elkaars business konden versterken. Dat is iets wat wij als facilitator fantastisch vonden! Daarnaast ging het voor sommigen tot in de late uurtjes door… Al met al een enorm leuke en vooral gezellige avond.

Google: Mobiel is de toekomst
Op dag 2 stond een dagbezoek bij Google op de planning. Ook Google gaf de volgende dag haar visie op de toekomst. Ook vertelde Google waarin hun kansen zien voor de branche waarin al onze ondernemers zich begeven.

Mobiel is key, wil je als business groeien. Mobiel betekent niet alleen een responsive site. Het is een andere manier van denken. Wanneer je jouw smartphone gebruikt, begeef je je in een andere situatie.

Niet alle klanten en gasten vertrouwen genoeg op smartphones. Daarom boekt men vaak nog op een desktop. Toch blijft het van enorm belang dat potentiële klanten of gasten natuurlijk wel een fantastisch ervaring op hun smartphone hebben met je merk. Helemaal als je weet dat meer dan 50% van alle website bezoekers zich op smartphones begeven.

Zelf aan de slag
In de middag ging iedereen zelf aan de slag met het SEE-THINK-DO-CARE model en werden onze klanten gedwongen na te denken over mobiele websites van collega’s. Super leuk om klanten hierover te zien sparren met elkaar.

Veelvuldig hoorde je: “weet jij wel dat je het volgende niet kunt boeken op mobiel” of “super goede mobiele site, kunnen wij nog wat van leren”. Dit is natuurlijk fantastisch om te zien. Met elkaar in discussie gaan hoe we het de potentiële klanten en gasten het zo makkelijk mogelijk kunnen maken.

Rondleiding
De dag werd afgesloten met een indrukwekkende rondleiding door het kantoor van Google. Voor veel van onze klanten indrukwekkend om te zien. Iets wat je natuurlijk niet dagelijks meemaakt.

Twee dagen vol inspiratie, sparren met andere ondernemers en managers, zien hoe het eraan toe gaat bij Microsoft en Facebook, gezelligheid en in een andere omgeving nadenken over je business. Alleen maar positieve reacties van onze klanten, wat het voor ons een geslaagd evenement heeft gemaakt.

7 december in Amsterdam
Het nieuwe evenement staat ook alweer gepland. Donderdag 7 december organiseren we voor onze klanten en een aantal relaties opnieuw een enerverende dag bij Google in Amsterdam. Ook zal deze dag in het teken staan van de toekomst van search en digitale marketing.


met dank aan:
Corné den Braber van Red Online Marketing – de online marketing specialist voor travel en leisure
Meer informatie: www.redonlinemarketing.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *