Je bent je eigen rem

De time to market was ooit twee jaar, een prima tijd om rustig, alles onderzocht hebbende, prototype test en noem maar op, de markt op te gaan. Vandaag de dag heb je maximaal 2 maanden de tijd om de markt te betreden! Hoe moeten we dat in godsnaam doen?

remHet antwoord is; nog nooit eerder was het zo eenvoudig!
Met de technologie van vandaag de dag zijn zoektochten en speurwerk in een mum van tijd gedaan. Met 3D printers vliegen de prototypes zo uit je printer en de financiering is soms binnen enkele dagen middels crowdfunding gerealiseerd. Ondernemen is nog nooit zo simpel geweest!! Het enige blok aan je been, dat ben jezelf! Zorg dat je constant verwonderend, nieuwsgierig, flexibel en fit in je markt staat. Ga ook vooral de hort op en neem een kijkje in andere branches. Verzamel een kritische en enthousiaste groep mensen om je heen die ook flexibel zijn. Zo kan je heel makkelijk op- en af-schalen. Snel schakelen, creatieve oplossingen bedenken en vooral ook steeds maar weer opnieuw, nieuwe dingen doen! Dat is wat elke markt, dus ook de campingmarkt, op dit moment verwacht. En, als jij het niet doet, dan doet een ander het wel!

Ook bij mij komt die laatste opmerking hard binnen, want ook ik weet dat we nog meer, nog vaker, en nog sneller zouden moeten ingaan op de kansen die zich dagelijks voordoen. “JA MAAR”, ligt vooraan in mijn mond. “Zo gaat het nu eenmaal in onze branche” wil ik ook nog wel noemen. Allemaal excuses om NIETS te doen met de kritische opmerking: je bent je eigen rem!

Ik verzucht ook regelmatig dat ik graag wat meer uren per etmaal had gewensd! Maar dat is geen excuus, want dat hebben mijn collegabedrijven ook. We moeten en kunnen sneller. Die noodzaak is me weer goed helder.

In hoeverre ben jij een grote rem voor jezelf? Ik ben benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *