Het snelle verveel publiek

De gast kan snel over de hele wereld reizen. In Nederland een oosterse sfeer neerzetten om zo de gast zich te laten wanen dat hij een topbeleving mee zal gaan maken is echt voorbij! De gast van vandaag is snel verveeld en verwend! Dus zal je er toch nog een schepje bovenop moeten doen!

verveeldWe willen immers dat de gast daadwerkelijk tevreden is na afloop, maar hoe moeten we dat dan vandaag de dag wel doen? Laat je aanbod aansluiten op de regionale context. Die is immers uniek en zo zal de vakantie als een consistente belevenis worden ervaren. Wat is dan onze regionale atmosfeer? Hier in Friesland, dat kan toch niet heel lastig zijn? Zo’n eigenzinnige provincie die moet toch heel unieke usp’s hebben? Water & rust kan ik overal op de wereld vinden, tot in een park in een wereldstad aan toe! Daar is weinig unieks aan! Het water dan, Friesland en water gaan immers hand in hand. Maar ook dat is nog echt niet uniek genoeg, het moet nog specifieker! Dus hebben wij voor onze ‘verpakking’ het no-nonsens gekozen. Het eerlijke een pure in ontwerpen. Dus niet teveel tierelantijnen en flauwekulletjes die de aandacht trekken. Misschien zelfs af en toe wat aan de rauwe kant!
Maar wel met een twist, want wanneer je niet meer gek mag doen, dan worden de dingen wel saai!

Dus no-nonsens en ietwat gek
We willen de gast 70% van wat de gast verwacht bieden, de overige 30% moet vooral verrassend en innovatief zijn. Zo kunnen we de gast de inspiratie bieden die hij nodig heeft om de rest van het jaar op zijn werk weer goed te kunnen presteren. Want dat is toch de bedoeling van vrije tijd, dat je weer energie opdoet. Onze doelgroep krijgt veel energie van inspiratie. En zo kunnen we het hoofd bieden aan het snelle verveel publiek, het publiek dat even makkelijk naar de andere kant van de wereld reist, maar dat nu even lekker om de hoek inspiratie in zijn kostbare tijd komt opdoen.
Het snelle verveel publiek houdt nu eenmaal niet van normaal!

Hoe te gek ontwikkel jij je organisatie? Ik ben heel benieuwd, misschien dat ik van de winter een kijkje bij je mag nemen en dat we dan samen een kopje koffie kunnen drinken? Ik hoor graag van je, wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

2 reacties

  1. Hey Karin, (bijna) helemaal met je eens! Denk dat er nog steeds plek is voor niet streekgebonden dag- en verblijfsrecreatie (en dus voor de Oosterse sferen, een spoorwegmuseum of de Efteling), maar dat houdt met een paar procent van het aanbod wel op. Vind inderdaad dat een leisure bedrijf idealerwijs moet opgaan in de omgeving (en misschien zelfs de unieke eigenschappen van het omringende landschap kan versterken), al zijn USP’s per bedrijf nog steeds nodig. En die invulling per bedrijf is weer locatie- en eigenaar-afhankelijk. Ik noem hierbij expres niet ‘gast-afhankelijk’ omdat de gast van gisteren niet persé de gast van morgen hoeft te zijn. Succes met het (h)eerlijke pure!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *