• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

De frisse blik van generatie Y

3 september 2020 by Adviesbureau Ginder Reageer

Bij een adviesbureau denk je al snel aan zwaargewichten met een grote koffer vol ervaring. Binnen adviesbureau ZKA heeft men een nieuwe afdeling opgezet waarbij jongere consultants, van de generatie Y, met een frisse blik de hedendaagse problemen tegemoet treden; ZKA – FrY.

Overigens hebben ook deze adviseurs inmiddels de nodige ervaring. Anna Wester (28) is een van de adviseurs van FrY, samen met Sasja Vermeulen (27) en Rutger van der Maat (25). Wij gingen met haar in gesprek over de FrY aanpak.

Wat zien jullie als de belangrijkste uitdaging van de ondernemers in de recreatiesector van vandaag?

Vroeger stond je met enkele advertenties in vakantiegidsen al snel vol. Inmiddels zoeken en boeken veel gasten online. Grote partijen kunnen gasten sturen vanwege hun enorme online kracht. Technologische ontwikkelingen bieden kansen, maar hoe kunnen deze het beste geïmplementeerd worden? Welke investeringen kan en zou je moeten doen in corona-tijd? Hoe kan je duurzaam en winstgevend ondernemen? Spreek je nog wel de juiste doelgroepen? Al deze vragen komen op hetzelfde neer: Hoe kun je, in deze moeilijke tijden, toekomstbestendig worden en zelf de touwtjes in handen houden?

FrY

Welke karakteristieken voegen mensen van generatie Y vooral toe?

Wij weten als laatste generatie nog hoe het vroeger was voor ondernemers, zonder alle digitale mogelijkheden. We gingen van papier naar de cloud. Groeiden samen met de immense toename van technologische middelen op. We kennen beide kanten. Veel recreatieondernemers begonnen in een grotendeels offline wereld en hebben vaak niet de tijd en energie en soms ook niet de kennis om bij te benen wat er allemaal mogelijk is. Generatie Y wordt ook vaak de generatie WHY genoemd. Constant vragen we ons af waarom we doen wat we doen. Dit is niet rebels, maar kritisch. Generatie Y wil veel dingen anders, en beter. Waarom doet een ondernemer wat zij/hij doet? Kan het niet slimmer, anders? op een manier die beter is voor mens en milieu en net zoveel of meer opgeleverd? Generatie Y heeft immers veel van de wereld mogen zien en al deze reis-inspiratie komt in het dagelijks leven van pas. 

FrY

Zijn andere generaties ook geïnteresseerd in de nieuwe zaken die Generatie Y toevoegt?

Wij richten ons op campings, vakantieparken en hotels die verder willen. Die toekomstbestendig willen worden en die er continu naar streven om hun bedrijf te verbeteren. Dit kunnen zowel de jonge als ervaren ondernemers zijn. 

FyY

Meer weten? : www.zkafry.nl

Categorie: Opinie en kennis

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Fietsbeurs Bike Motion opnieuw uitgesteld

Praktijkdag ‘De Glamping (r)evolutie, 20 september op Papillon Country Resort

Campingsector weer bij elkaar op de Caravan Salon in Düsseldorf

Nieuw ‘I love Sales Academy’ voor de recreatie- en toerismesector

Compacte darkride ‘Smash & Reload’ nu ook met IP van de Daltons en in meerdere formats

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

aug 26
26 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

Caravan Salon Düsseldorf

aug 31
31 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

HISWA te Water

sep 6
13:30 - 17:00

Workshop: Verover de markt van vakantiewoningen

sep 13
13 september - 15 september

IAAPA Expo Europe

sep 15
15 september - 17 september

The Glamping Show

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Michael op Oud-eigenaren van Droomparken starten met nieuwe keten: MarinaParken
  • J van Ekeren op ANWB Verkiezing Camping van het Jaar 2023 van start
  • Eindhoven op Seinpost en ZKA (leisure) worden Ginder

Secundaire Sidebar

Insight

Roompot nog altijd vol vertrouwen op positief oordeel ACM m.b.t. overname Landal

Het Kadaster maakt samen met het FD een analyse van de markt van vakantiewoningen

Festival Tomorrow Land’s Dreamville inspireert tot vakantieformule Green Fields

Hoe ziet de toekomst voor musea er uit?

Kamer van Koophandel zoomt in op: De Kermis

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS