Social Media worden steeds belangrijker voor de recreatiesector. Elke dag worden er meer dan 1 miljard berichten op Facebook geplaatst. Er zitten berichten tussen die prikkelen, waar u kippenvel van krijgt, of die u ontroeren. Er zijn echter ook berichten die zonder interactie uit het nieuwsoverzicht verdwijnen. Was de boodschap niet duidelijk, of het moment van plaatsen verkeerd gekozen?

- Plaats geen tekst, zonder afbeelding. Volgens Facebook leiden afbeeldingen tot minimaal 100% meer engagement dan alleen tekst;
- Gebruik een call-to-action in berichten, bijv. ‘Klik op vind-ik-leuk als jij ook een dagje weg wilt’;
- Stel open vragen (wie, wat, waar, wanneer). Bekijk een voorbeeld;
- Zorg voor variatie in type posts, dus niet elke dag een video. Werk met een contentkalender;
- Zorg voor continuïteit, bijv. elke maandag om 13.00 uur ‘Wat zie je op dit plaatje?’;
- Plaats mooie afbeeldingen van hoge kwaliteit, met de juiste afmetingen;
- Plaats berichten op de juiste tijdstippen;
- Wees positief! Een gebruiker reageert eerder op een bericht dat hem of haar een positief gevoel geeft;
- Speel in op de actualiteit;
- Interacteer met fans. En niet pas na een week reageren.
Wilt u vaker tips krijgen? Meld u aan bij de LinkedIn-groep Online marketing | Toerisme & Recreatie