Het Business Center van Center Parcs De Eemhof staat aan de vooravond van een grote verbouwing. Zo’n 12,5 jaar geleden is men hier begonnen met services voor de zakelijke doelgroep om de bezetting in de dalseizoenen te verbeteren. Dat doel staat nog altijd overeind. De klantwens is in het afgelopen decennium wel structureel veranderd.

Het Business Center van Center Parcs De Eemhof staat aan de vooravond van een grote verbouwing. Zo’n 12,5 jaar geleden is men hier begonnen met services voor de zakelijke doelgroep om de bezetting in de dalseizoenen te verbeteren. Dat doel staat nog altijd overeind. De klantwens is in het afgelopen decennium wel structureel veranderd.

Veranderende klantwens

We spreken met Eelco van Schellebeek, Sales Manager Center Parcs Business Solutions over de veranderende markt. De zakelijke markt heeft de afgelopen jaren flink wat last gehad van de crisis, maar sinds 2017 nemen de boekingen duidelijk weer toe. In de eerste helft van 2019 is er een stijging van 15% zichtbaar van zakelijke boekingen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Er is volgens Van Schellebeek wel wat veranderd in de nieuwe klantwensen: “Er wordt gezocht naar locaties waarbij teams in een huiselijke omgeving samen kunnen zijn. De andere grote verandering is dat er vaker arrangementen worden gezocht waar business en vermaak worden gecombineerd.”

Segmenten zakelijke markt

De zakelijke markt is bijzonder divers – en in de meeste gevallen zelfs maatwerk. Belangrijkste segmenten die je kunt onderscheiden zijn:

- Incentives

- Congresmarkt

- Vergaderingen

- Teambuilding

- Bedrijfsfeesten en -evenementen

Bizcation

Waar voorheen werd gefocust op het bieden van de juiste accommodatie en voorzieningen, kijkt Center Parcs tegenwoordig steeds meer naar de doelstelling van de bijeenkomst. Van Schellebeek: “Bij bijeenkomsten waar ontmoeting centraal staat hebben onze locaties een meerwaarde t.o.v. traditionele congreslocaties. Natuurlijk hebben wij ook de voorzieningen voor presentaties en serieus overleg. Maar mensen leren elkaar pas echt goed kennen tijdens een activiteit. Daarvoor hebben wij van alles al in huis. Voor elk gezelschap stelt Center Parcs desgewenst een passend activiteitenprogramma samen: van mountainbiken, zeilen, duiken en blokarten tot bowlen, boogschieten, Adventure Golf, Escape Room en de High Adventure Experience. De combinatie van ‘business meets pleasure’ wordt sinds vandaag als ‘Bizcation’ vermarkt bij Center Parcs.”

Ontzorgen

Het ‘Bizcation’-concept kan worden toegepeast op alle parken. De focus in combinatie met concresfaciliteiten ligt op De Eemhof en Park Zandvoort, terwijl voor evenementen (waarbij desgewenst het hele park kan worden afgehuurd) De Limburgse Peel het best is uitgerust. De aanwezigheid van verschillende accommodaties en een brede keuze aan restaurants zorgen dat het pakket compleet gemaakt kan worden. Van Schellebeek ligt toe: “Wij kunnen een all-in-one aanbod realiseren, waarbij we onze klanten volledig ontzorgen. Zij kunnen zich daarmee optimaal richten op het doel van hun bijeenkomst.”

De wensen van de klanten kunnen sterk verschillen. Soms willen bedrijven juist bewust niet de hele dag met collega’s samen zijn en mensen meer een momentje voor zichzelf gunnen. Van Schellebeek noemt als voorbeeld “Regelmatig willen bedrijven hun medewerkers de mogelijkheid bieden hun verblijf te combineren met een familie-uitje. Zodat zij na een aantal dagen intensief vergaderen tijd kunnen vrijmaken om samen te zijn met hun gezin of familie.”

Ontwikkeling Bizcation bij Center Parcs

De Business solutions  afdeling van Center Parcs is het aanspreekpunt voor geïnteresseerde bedrijven. Samen met het personeel op de parken wordt er telkens weer voor een unieke Bizcation ervaring gezorgd.

Center Parcs focust de komende tijd meer op de Bizcation markt. Daarvoor wordt o.a. het aanbod van zakelijke voorzieningen opgeknapt. Op Center Parcs De Eemhof zien we dat het hele interieur wordt vernieuwd. Men heeft hier wel te maken met de randvoorwaarden van het bestaande gebouw. Het tweede onderdeel van de Bizcation-focus betreft de marketingaanpak. De leisure-organisatie wil de uitgebreide mogelijkheden voor de zakelijke markt beter onder de aandacht brengen en klanten ondersteunen bij het samenstellen van een bijzondere bijeenkomst.

Meer informatie: www.bizcation.nl