Het zal veel Nederlandse toeristen ontgaan, maar de rondleidingen door de Amsterdamse diamantslijperijen van Gassan en Coster, zijn jaarlijks goed voor ruim 1 miljoen bezoekers. Afgelopen vrijdag 22 april jl. tekenden Kees Noomen (CEO Coster Diamonds), Benno Leeser (president-directeur van Gassan) en Jos Vranken (algemeen directeur NBTC Holland Marketing) het contract 2016 ten behoeve van hun gezamenlijke promotie- en marketingactiviteiten. Het zal veel Nederlandse toeristen ontgaan, maar de rondleidingen door de Amsterdamse diamantslijperijen van Gassan en Coster, zijn jaarlijks goed voor ruim 1 miljoen bezoekers. Afgelopen vrijdag 22 april jl. tekenden Kees Noomen (CEO Coster Diamonds), Benno Leeser (president-directeur van Gassan) en Jos Vranken (algemeen directeur NBTC Holland Marketing) het contract 2016 ten behoeve van hun gezamenlijke promotie- en marketingactiviteiten.

[caption id="attachment_42774" align="alignright" width="300"]Gassan Diamonds Gassan Diamonds[/caption]Zowel Coster als Gassan bieden voor de toeristen een gratis rondleiding met uitleg over het ambacht van de diamantair. Daarnaast organiseren beide bedrijven ook exclusievere arrangementen waar wel een prijskaartje aan hangt. Coster Diamonds en Gassan Diamonds werken anno 2016 nog steeds samen als de 2 grootste diamantslijperijen in Amsterdam t.b.v. de promotie van Nederland en Amsterdam in het bijzonder als populaire citytrip en shopping bestemming.