In de serie trendartikelen van Pleisureworld zijn we deze week terecht gekomen in de 'Actieve en avontuurlijke markt'. Het aanbod voor een dagje uit groeit wonderbaarlijk genoeg nog elk jaar. Het aantal spelers op de markt wordt almaar groter en de concurrentie neemt toe. Dat zorgt voor een prijsdruk die, via het kortingsinstrument, van grote invloed is op de markt. In de serie trendartikelen van Pleisureworld zijn we deze week terecht gekomen in de 'Actieve en avontuurlijke markt'. Het aanbod voor een dagje uit groeit wonderbaarlijk genoeg nog elk jaar. Het aantal spelers op de markt wordt almaar groter en de concurrentie neemt toe. Dat zorgt voor een prijsdruk die, via het kortingsinstrument, van grote invloed is op de markt.

[caption id="attachment_41714" align="alignright" width="300"]harry potter Publiek komt verkleed naar Harry Potter attractie in Orlando[/caption] Veel ondernemers in de dagrecreatie proberen weg te blijven van concurrentie op basis van prijs. Dat lukt alleen met een onderscheidend aanbod. Hoever is de Nederlandse consument bereid om mee te gaan in bijzondere belevingsconcepten? In de verenigde staten komt het publiek, zonder probleem, verkleed naar een attractiepark. Andere onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.

  • Eventing
  • Escape rooms,
  • Gebundelde kracht van Family Entertainment Centers
  • Ketenvorming
  • Blurring van concepten
  • Wetenschap als attractie
  • Opkomst van waterparken (ook in Nederland)
  • Attracties in combinatie met TV programma's

Alle artikelen over dit onderwerp: #wereldtrends 2016 Vraag de trendspecial aan bij: www.pleisureworld.nl