Noviteiten op de Euro Attractions Show

Tijdens de eerste dag van de Euro Attractions Show werd een overzicht gegeven van de noviteiten op de beursvloer. Dit jaar was er veel aandacht voor het aantrekkelijker maken van de wachtrijen (bij attracties) en de introductie van nieuwe technieken op het gebied van audio-visuele beleving. Een beknopt overzicht:

vr mackVirtual Reality bril
Mack Media komt met een verhaal over de Virtual Reality bril die zij hebben toegepast in een achtbaan. De ontwikkelaars van VR brillen hebben te maken met een groot probleem: de gebruikers worden al snel misselijk na het gebruik van de bril om dat de beelden in de bril niet overeenkomen met de werkelijke beweging. In de achtbaan van MACK zijn de beelden volledig gesynchroniseerd met de bewegingen in de achtbaan. En wat blijkt; het probleem van de misselijkheid blijkt niet meer op te treden. In de achtbaan wordt de voorstelling in de bril aangepast aan de positie van de gebruiker. Iemand die vooraan in het treintje zit ziet de beelden dus eerder dan ieand die achter in zit. Als je de bril opzet als je niet in het treintje zit, dan treedt de misselijkheid wel weer op. (zelf ervaren.)
Meer informatie: www.mackmedia.de.

Waterglijbaan met game-ervaring
Whitewater presenteert een slideboard als gameconsole. Er zijn vier knoppen op bevestigd waarmee je tijdens de afdaling punten kunt verzamelen. Onderaan is je score zichtbaar. Dat nodigt uit om het nog een keer te proberen en de score te verbeteren.


Meer informatie: www.whitewaterwest.com/slideboarding.html

ook een escape room hoort tot de opties
ook een escape room hoort tot de opties

Wachtrij ontwikkelen als attractie
De wachtrijen in pretparken zijn al vele jaren onderwerp van discussie. Daarvoor zijn inmiddels wel wat ideeen ontwikkeld om het verblijf wat aangenamer te maken, zoals pre-shows en entertainment naast de wachtrij. Dankzij de opkomst van mobiel internet ontstaan er nieuwe opties. Happinov kiest voor de benadering om van de wachtrij een attractie op zich te maken. Op schermen wordt een live-guest videospel gespeeld waar maximaal 200 mensen per uur aan kunnen deelnemen. De software van Hapinov is ontwikkeld voor wachtrijen, maar kan ook als stand-alone attractie worden ontwikkeld.
Meer informatie: www.happinov.fr

Controle op de wachtrijen
Nog een bedrijf dat inspeelt op de (lange) wachtrijen is Q-scanner. Zij hebben een systeem ontwikkeld waarmee mensen geteld worden. Via een slimme, en bijna onzichtbare scanner wordt geteld hoeveel mensen er een gebied in- en uitlopen. Zo wordt o.a. bepaald hoe druk het is in een zone of attractie. Op basis daarvan kunnen mensen worden gestuurd naar plekken waar het rustiger is. Bijvoorbeeld via schermen waarop de wachttijden van attracties worden weergegeven.


Meer informatie over de Euro Attractions Show: www.q-scanner.com

eas 2015Meer informatie: www.iaapa.org/expos/euro-attractions-show/home

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *