In theorie lijkt het een ideale samenwerking. Je neemt de populairste sport (voetbal) en mixt dat met het meest populaire entertainmentmerk voor kinderen (Disney). De KNVB en The Walt Disney Company gaan per 1 september samenwerken om het voetbal en vooral de beleving eromheen nog aantrekkelijker te maken voor kinderen. In theorie lijkt het een ideale samenwerking. Je neemt de populairste sport (voetbal) en mixt dat met het meest populaire entertainmentmerk voor kinderen (Disney). De KNVB en The Walt Disney Company gaan per 1 september samenwerken om het voetbal en vooral de beleving eromheen nog aantrekkelijker te maken voor kinderen. Disney en KNVBDe looptijd van de samenwerking is drie jaar, met een optie van nog twee jaar. Voor Disney is de voetbalbond de eerste strategische partner in Nederland en voor de KNVB is Disney een belangrijke partner om kinderen te bereiken. Dubbel bereik Beide partijen gaan elkaar op verschillende onderdelen ondersteunen en versterken. Het bereik van beide partijen speelt hierbij een grote rol. De KNVB levert een bijdrage aan de inhoud van het Disney XD voetbalprogramma Goalmouth en ook worden er initiatieven ontplooid rondom de OnsOranje kidsclub. Verder ontwikkelen de voetbalbond en Disney volgend jaar een speciale editie van de Donald Duck voor alle schoolvoetballende kinderen. Voetbal leuker maken Jean-Paul Decossaux, directeur Commerciële Zaken van de KNVB: “Wij kijken uit naar het partnership met Disney, een bedrijf met internationale allure. Door de handen ineen te slaan kunnen we de fanbeleving voor kinderen naar een hoger plan tillen. Disney gaat zich vooral inzetten om onze jongste fans, van 6 tot 12 jaar, nog meer bij het voetbal te betrekken. Samen zien we grote mogelijkheden om voetbal nog leuker te maken.” Paul Carpentier, Director Disneymedia+ van The Walt Disney Company: “Een strategisch partnership met de KNVB is voor ons een logische keuze. Beide partijen spreken een brede doelgroep aan waardoor er samenwerkingsmogelijkheden zijn op vele gebieden. Plezier en sporten gaan hand in hand. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat bewegen bij kinderen wordt gestimuleerd. We kijken er naar uit om met de KNVB op korte en lange termijn leuke sportieve initiatieven te ontwikkelen.” De samenwerking tussen The Walt Disney Company en de KNVB werd vandaag officieel bekendgemaakt. Onder leiding van Mickey Mouse, Donald Duck en Goofy trapten schoolkinderen de openingswedstrijd af als start van de samenwerking. Meer informatie: www.disney.nl www.knvb.nl