NBTC Holland Marketing en EMS FILMS gaan een samenwerking aan om de film De Nieuwe Wildernis én de Nederlandse natuur in Duitsland te promoten. De grote toestroom van bezoekers aan de Oostvaardersplassen is in Nederland inmiddels wat terug aan het lopen. Staatsbosbeheer verwacht dan ook dat er ruimte is voor de nieuwe doelgroep. NBTC Holland Marketing en EMS FILMS gaan een samenwerking aan om de film De Nieuwe Wildernis én de Nederlandse natuur in Duitsland te promoten. De grote toestroom van bezoekers aan de Oostvaardersplassen is in Nederland inmiddels wat terug aan het lopen. Staatsbosbeheer verwacht dan ook dat er ruimte is voor de nieuwe doelgroep.

[caption id="attachment_32671" align="alignright" width="271"]dnw8 met een truck op excursie in de Oostvaardersplassen[/caption] De film biedt een nieuwe en onverwachte kijk op de Nederlandse natuur. Doel van de samenwerking is om door middel van de film Duitsers te verleiden een (extra) bezoek aan Nederland te brengen. De campagne start in het voorjaar van 2015. Naast EMS FILMS en NBTC doet ook Toerisme Flevoland mee, de provincie waar de film zich afspeelt. In Duitsland werken onder andere Deutsche Bahn en Unister mee aan de campagne. De Nieuwe Wildernis “De film De Nieuwe Wildernis biedt de mogelijkheid om de natuur in Nederland op een andere en verrassende manier te promoten en past wat dat betreft perfect binnen de activiteiten van NBTC in Duitsland”, aldus Angelique Vermeulen, marketing consultant ‘Natuurlijk Nederland’ van NBTC. “Met deze campagne zetten we een nieuw, verrassend stukje Nederland in de etalage, uiteraard in combinatie met de bekende aspecten van ons landelijke Nederland, zoals fietsen, het waterrijke landschap en de diversiteit van de natuur. Oftewel: ‘Holland, zoals je het nooit eerder zag, beleef het zelf’.” Zelf ervaren Ton Okkerse en Ignas van Schaick, producenten van de film: “Met De Nieuwe Wildernis is bewezen dat een grote verwonderende publieksfilm over natuur een beweging in gang kan zetten. Jong en oud zijn gefascineerd door het verhaal van de bijzondere, in heel Europa unieke, natuur in een dichtbevolkt land. En met een mooi gevolg: ze willen het zelf gaan ervaren. Onze verwachting is dat de film, ook in Duitsland, dezelfde verwondering gaat losmaken bij de bioscoopbezoekers. En als Duitsers onze prachtige natuur dan ook nog eens zelf komen bekijken is het natuurlijk helemaal een win-win situatie." Duitsers en de Nederlandse natuur De grootste groep bezoekers aan Nederland komt uit Duitsland: vorig jaar bezochten bijna 3,5 miljoen Duitsers ons land, dit jaar verwacht NBTC er ruim 3,8 miljoen. De meeste Duitsers komen – nog steeds- naar ons land voor een strandvakantie. Uit het Holland Imago Onderzoek blijkt echter dat ze de Nederlandse natuur en het landschap ook zeer waarderen. In 2013 bezochten bijna 1,3 miljoen Duitsers een natuurgebied tijdens hun vakantie in Nederland. Rol Staatsbosbeheer Als beheerder van de Oostvaardersplassen is Staatsbosbeheer ook betrokken bij deze campagne. Zij willen het bezoek graag spreiden over meerdere gebieden. Een woordvoerder laat weten: "Bij de Nederlandse release van de Nieuwe Wildernis hebben we destijds ook de focus gelegd op vele bijzondere Nederlandse natuurgebieden waar je het ‘wildernisgevoel’ ook kunt krijgen; of het nou het Lauwersmeer is of de Veluwe, de Biesbosch of de Oostvaardersplassen. Dat is bij deze release van de film in Duitsland niet anders. We werken samen met NBTC en EMSfilms bij de bekendmaking en passen daar het aanbod ook op aan. Hoe dat er precies in detail uit zal gaan zien is nog niet duidelijk, maar natuurlijk zijn onze buitencentra en bestaande excursieaanbod gewoon onderdeel van het pallet." Meer informatie: campagne Holland Naturally NBTC