• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

De tijdsgeest vertalen naar verrassende invalshoeken

22 april 2021 by Redactie Reageer

Wanneer je telkens moet vernieuwen en verbeteren, omdat je doelgroep dat van je verwacht, omdat je relevant wil zijn en blijven, dan moet je steeds maar weer blijven nadenken over nu relevante, maatschappelijke thema’s.

Thema’s als (mentale) gezondheid, filosofie, technologie, psychologie, kunst, economie, natuur en duurzaamheid.Wat laat de tijdgeest zien en hoe vertalen we dat naar verrassende invalshoeken?

En pas als we daarin goed zijn geslaagd, dan is het feest! Dan slaat ons concept goed aan! En dat is wat we willen. Want slaat ons concept goed aan, dan betekent dat, dat zoveel mogelijk mensen op onze camping kunnen komen genieten. Dan kunnen we nog meer mensen (ook met een achterstand tot de arbeidsmarkt) hier komen werken. Dan kunnen we nog meer projecten ontwikkelen. Projecten op het gebied van duurzaamheid en van kunst. Nu zitten we nog enorm te hannessen, gaan we nu wel of niet dit jaar proberen om toch weer wel een Nachtkijkers Filmfestival te organiseren. Want een echt festival mag het misschien niet eens zijn. Hoe ga je het dan noemen? En hoe zorg je dan dat er wel genoeg mensen een ticket voor aanschaffen? Het gaat ook niet even over een paar duizend euro, maar om duizenden euro’s! Gaan we nu 1 of 5 sloepen die geprint zijn van Fries Plastic afval, kopen? Gaan we nu wel…..en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Die projecten hebben we nodig om ons te kunnen blijven onderscheiden.  En tegelijkertijd zijn de projecten het knopje waar we aan kunnen draaien om onze kosten beheersbaar te houden.

Voel je de lastige spagaat? De tijd tikt vrolijk door. Of er geen corona crisis bestaat. De enige zekerheid is dat de tijd gewoon door zal blijven tikken. wel, niet, wel, nietwelnietwelniet…..

Ik laat het even rusten. Stort me weer op de waan van de dag. En wat denk je: “of het zo had moeten zijn!”. Er komt zomaar uit de lucht een nieuw kunstproject op mijn schoot vallen! Via, via hoorde ik dat….Dolblij. Want zo konden we toch weer een klein, nieuw projectje toevoegen aan onze camping. Soms worden we zelf verrast, vanuit een onverwachte hoek! En zo blijven we, keer op keer, maar de tijdgeest vertalen naar verrassende invalshoeken.

Wat doe jij om relevant te zijn en blijven? Hoe vertaal jij de tijdgeest naar je organisatie? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Categorie: Insight Tags: campings, innovatie, strategie

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Fietsbeurs Bike Motion opnieuw uitgesteld

Praktijkdag ‘De Glamping (r)evolutie, 20 september op Papillon Country Resort

Campingsector weer bij elkaar op de Caravan Salon in Düsseldorf

Nieuw ‘I love Sales Academy’ voor de recreatie- en toerismesector

Compacte darkride ‘Smash & Reload’ nu ook met IP van de Daltons en in meerdere formats

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

aug 26
26 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

Caravan Salon Düsseldorf

aug 31
31 augustus om 10:00 - 4 september om 18:00

HISWA te Water

sep 6
13:30 - 17:00

Workshop: Verover de markt van vakantiewoningen

sep 13
13 september - 15 september

IAAPA Expo Europe

sep 15
15 september - 17 september

The Glamping Show

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Michael op Oud-eigenaren van Droomparken starten met nieuwe keten: MarinaParken
  • J van Ekeren op ANWB Verkiezing Camping van het Jaar 2023 van start
  • Eindhoven op Seinpost en ZKA (leisure) worden Ginder

Secundaire Sidebar

Insight

Roompot nog altijd vol vertrouwen op positief oordeel ACM m.b.t. overname Landal

Het Kadaster maakt samen met het FD een analyse van de markt van vakantiewoningen

Festival Tomorrow Land’s Dreamville inspireert tot vakantieformule Green Fields

Hoe ziet de toekomst voor musea er uit?

Kamer van Koophandel zoomt in op: De Kermis

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS