Workshop ‘Dromen en realiseren van een toegankelijke gastvrijheidsindustrie’

Breda University geeft een workshop aan ondernemers die direct aan de slag willen met het onderwerp toegankelijkheid voor mensen met een beperking. In één dag wordt je bijgepraat over de actuele situatie zoals wetgeving, best practices en kansen voor je bedrijf. De eerste 20 aanmeldingen hoeven geen deelnameprijs te betalen.

Deelnemers gaan naar huis met concrete handvaten om hun bedrijf op korte en lange termijn beter toegankelijk te maken en zich te kunnen inleven in de doelgroep. Dit leidt altijd tot meer rendement, zowel in gastbeleving, als in keiharde euro’s. Om de branche tot dromen te inspireren nodigt Breda University/Business School ondernemers graag uit in het Droomvlucht Theater van de Efteling. Experts Brigitte Ars en Goof Lukken praten u bij over trends, ontwikkelingen en kansen met betrekking tot toegankelijkheid. Eelke Kelderman is ervaringsspeciallist die blogt over toegankelijke vakantieadressen (eelcedroomt.nl). In de Efteling is bovendien een prachtig voorbeeld te vinden van een creatieve oplossing voor mensen met een beperking. De virtuele Droomvlucht wordt ingezet voor mensen die gebruik maken van een rolstoel. Vroeger konden zij (vanwege veiligheidsredenen) niet in deze attractie. Zo kunnen zij toch samen met hun familie van deze topattractie genieten.

Een hele grote doelgroep!
Nederland telt minimaal 2,3 miljoen mensen met een beperking, een grote mogelijke doelgroep voor de gastvrijheidsindustrie. Voeg hierbij de steeds ouder wordende generatie van Babyboomers die ook steeds meer worstelen met hun mobiliteit en u heeft een grote markt. Op dit moment werkt de Nederlandse overheid hard aan de ontwikkeling van wettelijke verplichtingen om de gastvrijheidsindustrie toegankelijk te maken (n.a.v. een in 2017 ondertekend verdrag van de Verenigde Naties). Twee redenen voor de gastvrijheidsindustrie om te verdiepen in de kansen en noodzaak tot investeren in toegankelijkheid.

De vraag is of de branche al klaar is om deze doelgroep te verleiden? Wat wil deze doelgroep? Zijn ondernemers klaar voor de wettelijke verplichting om uw bedrijf toegankelijk te maken? De workshop is gericht op de brede gastvrijheidindustrie, van touroperator tot stadsgids, en van pretpark tot camping.. De deelnemers gaan naar huis met directe handvatten voor hun bedrijf, bijvoorbeeld hoe Quick wins kunnen implementeren en kunt hoe zij kunnen communiceren met deze doelgroep.

Alle detail op een rijtje:
Datum en locatie workshop: Donderdag 22 november 10.00-15.00/18.00 in de Winter Efteling
Voor uitgebreide info, voorwaarden en programma zie https://www.buas.nl/breda-business-school/opleidingen/toegankelijke-gastvrijheidsindustrie

Eén reactie

  1. Dag , ik ben werkzaam bij Breda Gelijk , een organisatie die de belangen van mensen met een beperking behartigd.
    Ik ben erg benieuwd naar het programma. Breda Gelijk is zeer actief op het gebied van toegankelijkheid en is actief in het Platform Breda voor Iedereen, gastvrij en toegankelijk. Naast schouwen, trainingen e.d. beheren we ook een toegankelijkheidsfonds. Is het misschien interessant ook voor jullie dat wij deelnemen aan deze dag?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *