Nieuwe naam voor Belgische vakantieparken Oostappen groep wordt: Topcampings

Eerder deze maand maakt Peter Gillis, eigenaar van de Oostappen groep bekend dat hij de exploitatie van Nederlandse vakantieparken gaat afstoten, en zelf verder gaat met drie Belgische parken. Deze worden vermarkt onder een nieuwe naam: Topcampings.

De familie Gillis gaat de volledige focus leggen op de exploitatie van de Belgische parken Blauwe Meer, Hengelhoef en Parelstrand. De succesformule van Peter Gillis, ‘een betaalbare vakantie voor iedereen’, krijgt op deze manier een nieuwe invulling.

Topvakanties in het budgetsegment

Peter Gillis blikt op zijn eigen website vooral vooruit: “ Ondanks tegenslag, moet je altijd vooruit blijven kijken en positief blijven. Het leven als ondernemer gaat met pieken en dalen. De beslissing om exploitatie in Nederland los te laten is het beste voor mijn medewerkers en gasten. In België gaan we vol aan de slag om gasten een topvakantie te kunnen bieden. Een betaalbare vakantie met volop speel- en zwemplezier en gezellige en betaalbare horeca. Ik ben trots op mijn campings in België. Camping Parelstrand is op dit moment verhuurd aan Fedasil voor het tijdelijk opvangen van asielzoekers, maar zal in toekomst ook weer toeristisch worden. Op Camping Hengelhoef en Camping Blauwe Meer is het nieuwe seizoen inmiddels gestart.”

TopParken vakantieparken is not amused

De naam ‘Topcampings’ doet wel erg veel denken aan een andere Nederlandse keten van vakantieparken: TopParken. Daar is met op z’n zachts gezegd “Niet blij met de nieuwe naamkeuze”. Een woordvoerder laat weten: “We hebben de perikelen rond de Oostappen groep natuurlijk ook meegekregen en willen daar niet mee worden geassocieerd. Het nieuws is ook voor ons nog erg vers, maar we zijn al bezig om met een consumentencampagne duidelijk te maken dat dit twee totaal verschillende bedrijven zijn.” En voor de duidelijkheid: “Nee, wij zijn ook niet in de markt om de exploitatie van de Nederlandse parken van de Oostappen groep over te nemen. Streep die naam maar van je lijstje.”

Meer informatie: www.petergillis.nl

Eén reactie

  1. Tja, daar kon je op wachten. Namen als TOP, Euro, Green, resorts, homes en allerlei combinaties ervan, zijn qua naam niet te beschermen. Ze zijn te generiek en er komen altijd variaties op het thema die er op lijken. Heel onverstandig om je keten zo te noemen. Kies dus voor een naam die je eventueel gaat laden. Zo heb ik ooit de naam Landal gekozen die werd geladen door de toevoeging GreenParks. Inmiddels is Landal een dusdanig bekend merk dat het kan leven zonder de toevoeging. Laat je hierbij adviseren door een goed bedrijf en verzin niet zelf tijdens de koffie een naam. Het is immers de basis voor je succes. Als ik TOP parken was ging ik in de rebound voor een echte brand naam i.p.v. te gaan uitleggen dat je niet die andere organisatie bent.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *