Regiomarketing

ANWB en Wereld Natuur Fonds (WWF-NL) presenteren vandaag een belangrijke stap richting duurzame recreatie in Nederland met de publicatie van het rapport ‘Recreatie in het Rivierengebied’. ANWB en WWF-NL zien volop kansen voor meer recreatiemogelijkheden én natuurontwikkeling in het rivierengebied.
Nederland is goed bekend, heeft een positief imago en onderscheidt zich met waarden zoals openheid, toegankelijkheid en gastvrijheid. Vooral tolerantie en samenwerking worden genoemd als sterke punten. Tegelijkertijd laat het rapport zien dat inventiviteit en innovatief minder vaak aan Nederland...
In de nieuwe strandvisie ‘Meer Strand Natuurlijk’ presenteert de gemeente Den Haag uitgangspunten voor het Haagse strandbeleid. Het vinden van een natuurlijk evenwicht speelt een centrale rol in het rapport. In dit evenwicht blijft plaats voor activiteiten die het strand...
Met een nieuw winterarrangement wil de Westkust het verblijfstoerisme promoten in de kalmere periode van het jaar. De Westkustgemeenten, Westtoer en ‘Viertoren’ (Cultuursamenwerking Westkust) presenteren dit pilootproject in samenwerking met de toeristische sector: 52 logies en 10 attracties nemen deel...
De subsidie Vergroten Belevingswaarde Vrijetijdsproducten is opnieuw open voor aanvragen. Ondernemers en organisaties in de recreatiesector hebben tot 1 december de kans om financiële ondersteuning aan te vragen voor projecten die de belevingswaarde van vrijetijdsproducten in Flevoland vergroten. Met deze subsidie...
Staatssecretaris Rummenie heeft het Van Gogh Nationaal Park de officiële status van nationaal park verleend. Het Van Gogh Nationaal Park is het eerste Nationaal Park nieuwe stijl, waarin breder wordt gekeken dan alleen natuurwaarden. Overheden, organisaties, boeren en bedrijfsleven werken...