Regiomarketing
- door Redactrice
- Geen reacties
Het aanbieden van bestemmingen en ervaringen die bestand zijn tegen weersinvloeden, is een actuele trend in het toerisme. Regiomarketing en Toerisme Noordoost Friesland (RMT NOF) speelt hier op in en neemt ondernemers erin mee tijdens de Weer of Geen Weer...
De gemeenten Altena, Gorinchem, West Betuwe en Zaltbommmel slaan de handen ineen om het toeristisch profiel van de regio te versterken. Onder de naam Vestingdriehoek hebben zij op 1 september een vernieuwde werkwijze vastgesteld. Het doel hiervan is om inwoners,...
Met de recent gelanceerde campagne ‘Goed Leven is aan jou’ laat Brabant Partners zien hoe veelzijdig en persoonlijk Goed Leven in Brabant kan zijn. De campagne laat de kracht van het alledaags zien: echte mensen, echte momenten en echte verhalen.
Met de Community Card kunnen DMO's, ondernemers en gemeenten vrijetijdsaanbod flexibel aanbieden aan verschillende doelgroepen. De lancering van de pas is in verband met de recente problemen met loyaliteitspassen naar voren gehaald. De Community Card is geen betaalmiddel met 'credits',...
Waar in de regio Veluwe - Arnhem - Nijmegen is nog ruimte voor nieuw toeristisch aanbod? Hoeveel hotels, campings en B&B’s telt een gemeente eigenlijk? En hoe verhoudt dat aanbod zich tot opgaven als woningbouw, vergrijzing en druk op de...
In 2024 werden er in België 44.843.098 overnachtingen in Belgische vakantieverblijven geregistreerd. Dat is een stijging van 146.496 overnachtingen ten opzichte van 2023. Het is een record sinds de start van de statistiek in 2007, toen 29.849.356 overnachtingen werden geregistreerd....
Nederlanders bezoeken graag de Noordzeekust, maar vinden het soms ook te druk en moeilijk te bereiken. De ANWB onderzocht bezoeken aan de Noordzeekust in vier kustgebieden: Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Holland en het Waddengebied. Nederlandse kustbezoekers zijn positief over alle vier de...
De provincie Noord-Holland wil in een bezuinigingsoperatie de bijdrage van € 600.000 voor toeristisch recreatieve ontwikkelingen schappen. Een brede groep van belangenvertegenwoordigers in toerisme schreef een brandbrief om de maatregel te voorkomen. Door de bezuiniging komt o.a. de regiefunctie in...
De Veluwe is in 2025 opnieuw uitgeroepen tot het sterkste streekmerk van Nederland. Dat blijkt uit het Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda. De regio voert de ranglijst overtuigend aan, vóór Zuid-Limburg (2) en Texel (3). De Veluwe scoort...
Vrijdag 13 juni jl. bereikte Archeo Route Limburg een gedenkwaardige mijlpaal, de honderdste hotspot, de Romeinse Brug bij de Tungelroyse beek aan de Vloedmolenweg in Stamproy. De hotspot is opgenomen in de app Archeo Route Limburg 2.0. Dit feit was...
Dat Citymarketing (veel) meer is dan het aantrekken van publiek, werd wel duidelijk op het Nationaal Congres Citymarketing. Natuurlijk speelt de bezoekerseconomie nog altijd een belangrijke rol. Maar deze wordt steeds nadrukkelijker verbonden met andere maatschappelijke thema's en het welbevinden...
Tijdens het Nationaal Congres Citymarketing op 5 juni 2025 in Rotterdam zijn de winnaars bekendgemaakt van de belangrijkste prijzen in het vakgebied city- en regiomarketing: de Nationale City- en Regiomarketing Trofee en de City- en Regiomarketing Innovatie Award.