Regiomarketing
- door Redactie
- Geen reacties
In 2023 steeg het aantal bezoekers dat minimaal één nacht in Gelderland verbleef met 6,8 procent naar 4.8 miljoen. Dat blijkt uit een analyse van CBS cijfers over heel Gelderland. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen analyseerde ook het dagbezoek in hun regio...
De negen samenwerkende Hanzesteden in Oost-Nederland kijken terug op een succesvol Hanzejaar 2023. Negen maanden lang zijn door negen steden samen veel mooie activiteiten georganiseerd om het 800 jaar oude Hanze gedachtengoed weer te laten herleven.
Op 31 januari heeft Vakschool 100% Gastvrij het unieke robotiseringsproject gelanceerd in Vechtdal Overijssel. De lancering tijdens de horecabeurs in Hardenberg markeert het begin van een reeks TechTalks, Designlabs en experimenten met technologie op de werkvloer. Het project heeft als...
Vakantieaccommodatiegigant Booking.com heeft voor de 12e keer de gastvrijheid van Nederlandse steden onderzocht en de 10 meest gastvrije steden bekendgemaakt. Den Burg (gemeente Texel) mag zich dit jaar met trots de meest gastvrije bestemming van Nederland noemen. Friesland staat dit...
Breda krijgt een nieuwe VVV-winkel. Op 12 april opent deze op het Stadserf onder de naam Explore Breda Store. De winkel vormt samen met het nieuwe online platform explorebreda.com de off- en online-gids om bewoners, bezoekers, studenten en ondernemers te...
Texel staat al decennia bekend om haar succesvolle eilandinitiatieven. Denk aan de TESO-boot met Texelse aandeelhouders, het grootste ondernemersplatform van Noord-Holland (TOP) en VVV Texel als eigentijdse toeristische hub voor toerist, ondernemer en inwoner. In 2024 gaat het eiland hierin...
In opdracht van de gemeenten, Provincie Limburg en branchevertegenwoordigers in toerisme en recreatie, werken de Samenwerkende VVV’s in Limburg aan het inrichten van een dataportaal voor de vrijetijdsector in Limburg. Doel in de eerste fase is het inventariseren van de...
Amsterdam start samen met amsterdam&partners een nieuwe campagne om het imago van de stad te verbeteren. De campagne is niet bedoeld om meer bezoekers naar de stad te halen, maar moet ervoor zorgen dat bezoekers en bewoners met andere ogen naar...
Steeds meer Nederlanders ontdekken de charme van de Vlaamse steden. Steden als Antwerpen, Brugge en Gent trekken honderdduizenden toeristen, vooral in juli en december. De aantrekkingskracht zit met name in de onderscheidende mix van kleurrijke historie en gezelligheid. Niet alleen...
In Nederland is er door de openbare verlichting bijna geen plek waar het nog écht donker wordt. Uitzondering daarop is het natuurgebied Boschplaat op het eiland Terschelling. Dat natuurgebied heeft sinds 2015 het predicaat Dark Sky Park. Maar hoe vertaal...
NS Dagje Uit, het multimediale inspiratieplatform voor NS-reizigers, gaat een bijzondere nieuwe fase in. Voor de contentstrategie en contentcreatie van de website ns.nl/dagjeuit, het gedrukte en digitale magazine NS Dagje Uit, en de informatieschermen in NS-treinen werkt NS vanaf dit...
Met een doelgerichte campagne die focust op de twee Limburgse provincies als één sterke reisbestemming, streven gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Stephan Satijn (Nederland) ernaar om Duitse gasten ervan te overtuigen onze streek te kiezen voor een vakantie dichtbij huis.