Retailtainment
- 17 februari 2023
- door Redactie
- No Comments
Boldmove presenteert een nieuwe generatie ultracompacte en verplaatsbare interactieve Smash & Reload attracties voor on-location entertainment in dagattracties, vakantieparken of als onderdeel van een Family Entertainment Centre of retailtainment oplossing.
Retailtainment staat in Nederland nog in de kinderschoenen. Toch zien we ook in Nederland dat retailers steeds vaker het nut zien om een deel van het winkeloppervlak te besteden aan services die een bezoek aan een winkel(gebied) aantrekkelijke maken. Recent...
Terwijl het aandeel Nederlanders van 65 jaar of ouder in de komende tien jaar oploopt naar bijna een kwart van de bevolking, is de retailsector - in tegenstelling tot de vrijetijdsector - onvoldoende in staat te profiteren van de vergrijzing.
In de eerste jaarhelft van 2022 ontving internationale bioscoopketen Kinepolis vijf keer meer bezoekers dan in de eerste helft van 2021, of 77,2% van de bezoekers ten opzichte van dezelfde periode in 2019. In het eerste kwartaal van 2022 bleven...
Op 22 juni werd het nieuwe LEGO® Discovery Centre (LDC) officieel geopend. Een half jaar na de aankondiging door Merlin Entertainments, een wereldwijde leider in location-based entertainment met merken als LEGOLAND®, Madame Tussauds en SEA LIFE Centres, heeft Brussel...
In het Utrechtse complex The Wall, waar retail, leisure en entertainment samen komen, worden binnenkort twee nieuwe concepten geopend: Een e-kartbaan van 500 meter (door E-sport Karting) en een vestiging van Wetronic, waar een winkel wordt gecombineerd met een...
Hartje centrum Utrecht is een nieuwe outdoor concept-store rijker waar liefhebbers van natuur, buitenleven en glamping hun hart kunnen op halen. Huttopia ‘Camp de Base’ aan de Lange Elisabethstraat 32 combineert originele en innovatieve producten met inspiratie voor vakantie in...
Begin februari 2022 kondigde Merlin Entertainments, een wereldwijde leider in location-based entertainment (met merken als LEGOLAND®, Madame Tussauds en SEA LIFE Centres), de komst van het gloednieuwe LEGO Discovery Centre naar Brussel aan.
- 12 april 2022
- door Redactie
- No Comments
Winkelen in een aantrekkelijke openbare ruimte en gebouwde omgeving is een belangrijke en betekenisvolle tijdsbesteding. Door het combineren van winkels met horeca, leisure en andere functies schuift retail steeds meer op in de richting van recreatie.
De populariteit van winkelcentrum Westfield Mall of the Netherlands staat in schril contrast met de afnemende bezoekersaantallen in de binnensteden. Dirk Mulder, sectorspecialist Trade & Retail bij ING vindt dit succes niet onverwacht. Hij betoogt dat méér winkelgebieden deze strategie...
Tijdens de coronacrisis, waarin horeca en winkels regelmatig beperkt of gesloten waren, hebben binnensteden en winkelgebieden veel minder bezoekers ontvangen. Dat ging ten koste van de levendigheid van deze gebieden. Keert de gezellige drukte nu vanzelf weer terug, nu de...
Entertainment maakt steeds vaker onderdeel uit van de winkelomgeving. Ook De Bijenkorf in Amsterdam heeft afgelopen maand een zone vrijgemaakt; 'De Korf' waar workshops worden gegeven en exposities plaatsvinden.