Bij de attractie Fjord Explorer wordt ook de wachtrij een experience

In het regionale attractiepark Le PAL in de Franse Auvergne stond het managementteam te popelen om de bezoekerservaring al te laten starten bij de wachtrij door gebruik te maken van de prachtige Scandinavische paviljoens die leiden naar het instapplatform van hun nieuwe waterattractie Fjord Explorer.

Het BoldMove-team ontwikkelde een verhaal dat de gasten zelf moeten ontdekken in plaats van hen iets op te dringen. Hun persoonlijke verbeelding wordt geactiveerd door ​ feitelijke en visuele waarnemingen, waardoor ze alleen maar hoeven te ontdekken wat er aan de hand. Het concept zorgt voor een leuke ervaring in de hele wachtrij en is onafhankelijk van wachttijden. Als het minder druk is, ervaren bezoekers de verschillende kamers in een opeenvolgend verhaal, maar als het drukker wordt, krijgen ze meer tijd om elke kamer afzonderlijk te verkennen aangezien er veel voorwerpen en aanwijzingen zijn.

Tijdens dit ‘onvertelde verhaal’ dat zich geleidelijk ontvouwt, verkennen bezoekers de werkplaats van de kapitein tot aan het instapplatform. Er zijn geen schermen met teksten of uitleg, wat verfrissend is en taalbarrières voor internationale bezoekers omzeilt. De kapitein is niet aanwezig, maar bezoekers kunnen gedurende de hele wachtrij sporen van hem en zijn werk zien – wat op deze manier een ervaring op zich wordt.

BoldMove leverde alle 3D-concepten, schematic en detailed design voor de hele wachtrijervaring, met details over elke hoek van de kamers en alle specifieke voorwerpen. ​ Daarnaast orkestreerde het team alle AV en ontwikkelde het de mediacontent voor de receptie en de controlekamer. Oplettende gasten kunnen ‘kleine’ Easter Eggs spotten in de media die verwijzen naar de attractie Champi’Folies, de familie dark ride attractie die vorig jaar in het park is geopend op basis van het concept en thematische ontwerp van BoldMove.

Het project werd uitgevoerd door partner Eye-Opener Decors, die alle ontwerpen realiseerde met hoogwaardige productie en installatie ter plaatse, inclusief de vuurtoren die een echte blikvanger is geworden.

De werkplek van de kapitein

Ontdek de werkplek van de kapitein

In een klein kustdorpje in de buurt van de Noordse Fjorden woont een gepensioneerde oceanograaf ‘The Captain’ die blijft zoeken naar avontuur. Hij heeft het exploratiebedrijf overgenomen van zijn familie die decennialang tochten in de Fjorden organiseerde. Zijn passie voor boten wordt alleen geëvenaard door zijn fascinatie voor de oceaan en zijn voorliefde voor avontuur. Als kind leefde hij al aan zee en wijdde hij zijn leven aan het bestuderen van de mysteries van de Fjorden. Hij geniet er nu van om anderen de wonderen van de steile kliffen te laten zien en zijn kennis te delen. Zijn uitvalsbasis bevindt zich in de haven van de stad, waar je zijn werkplaats kunt bezoeken. Hij heeft verschillende verkenningsboten gemaakt, waarbij zijn nieuwste boot de veiligste tot nu toe is (zo beweert hij!). Nu is het jouw beurt om aan dit avontuur deel te nemen, want de kapitein nodigt je uit om mee te gaan op zijn nieuwste expeditie! ​

de storyline van de wachtrij
Een beeld van de Fjord Explorer waterattractie in Le Pal

Bezoek spoiler alert: De wachtrij van de attractie nodigt je uit voor de Captain’s tour. Elke kamer is gevuld met interessante voorwerpen, hoewel zijn leven en werkstijl nogal chaotisch zijn. Door het raam zie je de Fjorden in de verte, achter de iconische vuurtoren van het dorp. Verderop in zijn studeerkamer vind je verschillende trofeeën van zijn vele expedities. Als je naar buiten gaat, naar de werkplaats, zie je een boot die gerepareerd wordt. Vlak voordat je aan boord gaat, kom je langs de controlekamer waar hij alle omstandigheden in de gaten houdt om een veilige reis te garanderen.

Meer informatie: www.lepal.com


Met dank aan (redacteur van het artikel):

Anja D’Hondt van Boldmove Nation.

Het Belgische Boldmove Nation staat bekend om de ontwikkeling van media based attracties. Daarbij wordt gekeken naar de totaalbeleving van de attractiezone. Zodoende werd het team bij Le Pal ook gevraagd om mee te denken over de wachtrijproblematiek. “Het bezoekend publiek is steeds minder bereid om lang in een rij te staan, om te wachten op de attractie zelf. Een preshow kan helpen bij het verrijken van de totaalbeleving. Dit soort projecten vraagt wel om maatwerk omdat elke attractie en elk park een eigen uitstraling heeft.”

Meer informatie: www.boldmove-nation.com/ip-story

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *