Algemeen directeur Thomas Heerkens heeft zijn vertrek bij Landal GreenParks aangekondigd. Hij gaf daarbij aan in functie te blijven totdat een geschikte opvolger is benoemd.
Thomas Heerkens, die ruim 16 jaar bij Landal GreenParks werkt, waarvan 12 als algemeen directeur, gaf aan dat de recente wisseling van aandeelhouder voor hem een natuurlijk moment was om deze beslissing te nemen. Zijn besluit biedt hem de mogelijkheid om de komende jaren nog wat anders te ondernemen, zo stelde hij in zijn bekendmaking aan de medewerkers. Daarbij gaf hij ook aan alle vertrouwen te hebben in de toekomst van Landal en in het team om hem heen. Met Platinum heeft Landal GreenParks bovendien een aandeelhouder die dit vertrouwen onderschrijft en wil investeren in de groei en ontwikkeling van het bedrijf.
Reactie Thomas Heerkens:
Als Heerkens terugblikt op zijn 12 jaar als algemeen directeur van Landal GreenParks, dan noemt hij drie zaken waar hij vooral trots op is:
Bedrijfscultuur van gastvrijheid; “Er is sprake van een bijzonder goede sfeer binnen het bedrijf. Dat is ook de basis voor een gastvrije ontvangst van de gasten van Landal. We hebben op dat gebied ook veel prijzen gewonnen, o.a. als klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Voeg daarbij alle investeringen in onze parken, dan zie ik Landal op dit moment echt als een ijzersterk merk en marktleider in kwaliteit.”
Internationale groei: “Toen ik begon waren we nog maar in vier landen actief. Inmiddels komt 30% van onze verhuuromzet uit het buitenland, terwijl we ook als marktleider in Nederland zijn blijven groeien. Deze groei vraagt ook om aandacht voor de verschillen in bedrijfsculturen in de landen. Voor deze groei hebben we een grote omslag gemaakt naar digitale marketing. Daarin hebben we gelukkig altijd een aandeelhouder gehad, en nog steeds in huis, die ons op dat gebied goed adviseert.”
Duurzaamheid: “Dat onderwerp ligt mij na aan het hart. Het past ook bij Landal om zich te profileren als groene vakantieketen – en dat ook echt waar te maken.”
De opvolger die gezocht wordt zal zich ook vooral op deze drie pijlers gaan richten. Wat dat betreft wordt er niet gezocht naar een manager die grote veranderingen in de strategische koers teweeg brengt. Heerkens: “Onze nieuwe aandeelhouder, Platinum Equity, heeft onze strategie onderschreven en wil dat ook de komende jaren voortzetten.”
Meer informatie: www.landal.nl
Eén reactie
Bedrijfscultuur van gastvrijheid??? Nou mijn ervaring is heel anders. Je verzoekt (wegens astma) voor een huisdiervrije bungalow. Krijgt een huisdierbungalow. Vraagt om extra goed schoonmaak (wil er zelfs extra voor betalen), en kom in een vreselijk vieze en uitgeleefde bungalow. Hondenpies in de slaapkamer, overal hondenharen.
En wee als je er iets over zegt. Ik huur een maand voor 2300 euro en wordt gewoon uitgekaffert bij de receptie van Duc de Brabant.
Ik kan ook vertrekken!! Schreeuwen tegen een klant die betaalt voor schoonmaak, en extra betaalt voor eindschoonmaak, is not done bij Landal.
Dus dat klantvriendelijkheid en gastvrijheid kan je wel schrappen in je verhaal, meneer de “manager”.M. Boret