Ruim 1,2 miljoen ondersteuning voor toerisme in Gelderland

De provincie Gelderland heeft een financiële bijdrage toegezegd aan de campagne ‘Gelderland levert je mooie streken’. De bijdrage is gelijk aan vorig jaar. De provincie verdubbelt de inzet van de deelnemende partners met een bedrag van 1.223.000 euro.

De campagne
Sinds 2011 werken de vier regionale bureaus voor toerisme samen via de Stichting Vrijetijdshuis Gelderland aan de campagne ‘Gelderland levert je mooie streken’. Deze campagne richt zich op de promotie en marketing van de vier Gelderse streken Veluwe, Achterhoek, Rivierenland en Knooppunt Arnhem-Nijmegen.
De bijdrage wordt voor een groot deel gebruikt om de huidige strategie te kunnen voortzetten. Er zijn wel een paar accentverschillen t.o.v. vorig jaar. Zo zal er meer budget worden besteed aan TV- en radioreclame en de ontwikkeling van de Social Media kanalen.

campagnebeeld Gelderse Streken
campagnebeeld Gelderse Streken

Vrijetijdssector
Jan Jacob van Dijk, verantwoordelijk gedeputeerde: ‘De vrijetijdssector is van groot economisch belang voor Gelderland. De economische waarde loopt in de miljarden en zo’n 6 procent van de Gelderse beroepsbevolking werkt hier. Een goed product hebben is niet voldoende. Marketing en promotie zijn nodig om bezoekers te trekken. Als de belangrijkste partners zoals regionale bureaus voor toerisme én het Gelderse toeristische bedrijfsleven dat samen oppakken, dragen we daar vanuit de provincie graag aan bij. Bovendien zorgt deze samenwerking ook voor continuïteit van de campagne’.

Belang van recreatie en toerisme
De recreatie en toerisme-sector is een belangrijke sector voor Gelderland. De provincie is rijk toebedeeld op het gebied van cultuur en cultuurhistorie, industrieel erfgoed, musea, dagattracties, natuur en fietsen en wandelen. Deze laatste onderdelen sluiten goed aan bij de huidige gezondheidstrends. Door recreatieve activiteiten blijven veel voorzieningen vooral op het platteland op peil.

Campagne
De campagne is bedoeld om meer bezoekers te trekken naar Gelderland én te verleiden om langer te blijven en meer te besteden. Dit gebeurt door de aanwezigheid op beurzen, cross mediale activiteiten, print online en digitale ontsluiting van arrangementen en een zakelijke campagne. Nieuw in de campagne voor dit jaar is het gezamenlijk promoten van fiets- en wandeltoerisme onder meer op de fiets- en wandelbeurzen. Een ander deel van de subsidieaanvraag richt zich op een algemene marketing en communicatiecampagne, met als doel het promoten en positioneren van de toeristische mogelijkheden die Gelderland in de vier regio’s te bieden heeft.

Vier toeristische regio’s
Gelderland bestaat uit vier toeristische regio’s: de Veluwe, de Achterhoek, Rivierenland en de Stadsregio. Deze regio’s hebben allen hun eigen specifieke kenmerken en aanbod. Voor de toerist zijn deze regio’s herkenbare merken. Meer informatie over de gezamenlijke presentatie is te vinden op de website Gelderse streken.

Meer informatie:
www.toerismegelderland.nl (corporate)
www.geldersestreken.nl (publiekswebsite)

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *