• Home
  • Adverteren
  • Agenda
    • Agenda
    • Themadagen 2018
  • Contact
  • Vacatures:

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Recreatie
  • Vakantie
  • Health
  • Groene ruimte
  • Ondernemen
  • Productnieuws
  • Opinie & kennis
  • 22 februari 2019

Ruim 1,2 miljoen ondersteuning voor toerisme in Gelderland

6 maart 2014 Door Redactie 1 Reactie

De provincie Gelderland heeft een financiële bijdrage toegezegd aan de campagne ‘Gelderland levert je mooie streken’. De bijdrage is gelijk aan vorig jaar. De provincie verdubbelt de inzet van de deelnemende partners met een bedrag van 1.223.000 euro.

De campagne
Sinds 2011 werken de vier regionale bureaus voor toerisme samen via de Stichting Vrijetijdshuis Gelderland aan de campagne ‘Gelderland levert je mooie streken’. Deze campagne richt zich op de promotie en marketing van de vier Gelderse streken Veluwe, Achterhoek, Rivierenland en Knooppunt Arnhem-Nijmegen.
De bijdrage wordt voor een groot deel gebruikt om de huidige strategie te kunnen voortzetten. Er zijn wel een paar accentverschillen t.o.v. vorig jaar. Zo zal er meer budget worden besteed aan TV- en radioreclame en de ontwikkeling van de Social Media kanalen.

campagnebeeld Gelderse Streken

campagnebeeld Gelderse Streken

Vrijetijdssector
Jan Jacob van Dijk, verantwoordelijk gedeputeerde: ‘De vrijetijdssector is van groot economisch belang voor Gelderland. De economische waarde loopt in de miljarden en zo’n 6 procent van de Gelderse beroepsbevolking werkt hier. Een goed product hebben is niet voldoende. Marketing en promotie zijn nodig om bezoekers te trekken. Als de belangrijkste partners zoals regionale bureaus voor toerisme én het Gelderse toeristische bedrijfsleven dat samen oppakken, dragen we daar vanuit de provincie graag aan bij. Bovendien zorgt deze samenwerking ook voor continuïteit van de campagne’.

Belang van recreatie en toerisme
De recreatie en toerisme-sector is een belangrijke sector voor Gelderland. De provincie is rijk toebedeeld op het gebied van cultuur en cultuurhistorie, industrieel erfgoed, musea, dagattracties, natuur en fietsen en wandelen. Deze laatste onderdelen sluiten goed aan bij de huidige gezondheidstrends. Door recreatieve activiteiten blijven veel voorzieningen vooral op het platteland op peil.

Campagne
De campagne is bedoeld om meer bezoekers te trekken naar Gelderland én te verleiden om langer te blijven en meer te besteden. Dit gebeurt door de aanwezigheid op beurzen, cross mediale activiteiten, print online en digitale ontsluiting van arrangementen en een zakelijke campagne. Nieuw in de campagne voor dit jaar is het gezamenlijk promoten van fiets- en wandeltoerisme onder meer op de fiets- en wandelbeurzen. Een ander deel van de subsidieaanvraag richt zich op een algemene marketing en communicatiecampagne, met als doel het promoten en positioneren van de toeristische mogelijkheden die Gelderland in de vier regio’s te bieden heeft.

Vier toeristische regio’s
Gelderland bestaat uit vier toeristische regio’s: de Veluwe, de Achterhoek, Rivierenland en de Stadsregio. Deze regio’s hebben allen hun eigen specifieke kenmerken en aanbod. Voor de toerist zijn deze regio’s herkenbare merken. Meer informatie over de gezamenlijke presentatie is te vinden op de website Gelderse streken.

Meer informatie:
www.toerismegelderland.nl (corporate)
www.geldersestreken.nl (publiekswebsite)

Onderwerp: Recreatie actueel, Topnieuws Tags: promotie, subsidie

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

  • 1 Reply
  • 0 Comments
  • 0 Tweets
  • 0 Facebook
  • 1 Pingback
Last reply was 11 maart 2014
  1. Ruim 1,2 miljoen ondersteuning voor toerisme in Gelderland - www.mind4share.com
    View 11 maart 2014

    […] Lees het gehele artikel op pretwerk.nl […]

    Beantwoorden

wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Supporters van Pretwerk



















”klimconstructies”



”payroll”


ontwerp, advies en inspectie


specialist in innovatie








team leisure


merchandise als business en beleving


volop vrolijkheid op uw bedrijf


Ook supporter worden? (+ banner op de homepage)

Tags

attractie attractiepark attractieparken attracties bungalowpark camping campings cultuur dagrecreatie dierentuin duurzaam efteling evenementen fietsen foodservice horeca hotels innovatie kamperen landal marketing musea museum natuur nbtc panterkist personeel platteland promotie recreatie Recron social media sport toegankelijkheid toerisme trends vakantie vakantiepark vlaanderen VVV wandelen watersport wellness zwembad zwembaden

Colofon

Hoofdredacteur Pretwerk.nl en vakblad Recreatief Totaal: Walter Jonker Redactieadres: Wilgenroos 11 4102 KL  Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl … [Lees meer...]

Recente reacties

  • Nicole op Alweer meer bezoekers voor NVD Dierentuinen in 2017
  • Nicole op Alweer meer bezoekers voor NVD Dierentuinen in 2017
  • www.office.com/setup op 7 manieren waarop bedrijven kunnen profiteren van Pokemon Go
  • www.office.com/setup op 7 manieren waarop bedrijven kunnen profiteren van Pokemon Go
  • Avast Support Number op 7 manieren waarop bedrijven kunnen profiteren van Pokemon Go

Copyright © 2019 LevendLand