Jeugdvakantieland trekt 60.000 bezoekers in tien dagen

Jeugdvakantieland in Rotterdam ontving in tien werkdagen tijd ruim 60.000 bezoekers. Qua drukte komt dat ongeveer overeen met dierentuin Artis, die op de dagattractiemonitor van Respons op de 8e plek staat. Het programma bestaat voornamelijk uit activiteiten waarbij kinderen zelf actief aan de slag gaan; en dat slaat aan.

Jeugdvakantieland is een evenement voor kinderen van 4 t/m 12 jaar en is georganiseerd door de gemeente Rotterdam in de periode van 11 t/m 22 augustus (alleen op werkdagen). De entreeprijs voor kinderen is € 5,- en voor volwassenen € 2,-. Wie met de auto kwam, kon nog rekenen op een (gereduceerd) parkeerticket van € 6,00. Over het zelf meebrengen van eten en drinken wordt niet moeilijk gedaan. Alhoewel er natuurlijk wel eet en drinkgelegenheden op de locatie geopend zijn.

Een beeldimpressie:

Met deze 60.000 bezoekers werd een bezoekersrecord gebroken op het grootste speelplein van Rotterdam. Vorig jaar kwamen er nog 47.000 bezoekers op het evenement af. De vijf hallen en twee buitenlocaties van Ahoy én een gedeelte van het Zuiderpark waren het toneel van meer dan honderd activiteiten.

Welke activiteiten vielen het meest in de smaak?
Kristel Arntz van Jeugdvakantieland: “Activiteiten die elk jaar erg in de smaak vallen zijn Koekjes bakken, de brandweer, de graafkraantjes, Het Ontdekbos (groene educatieve activiteiten), voetbal, en ijsmaken. We hadden dit jaar extra veel ’technische’ activiteiten. Van proefjes doen met Mad Science, tot robots maken en zelf tandpasta maken.”

Zijn er ook bedrijven of ondernemers betrokken bij dit initiatief?
Arntz: “Ja heel veel. Allereerst is dat natuurlijk het evenementencentrum van AHOY, die ook de catering in huis heeft. Maar Jeugdvakantieland zou niet kunnen bestaan zonder de vele bedrijven, organisaties en vrijwilligers die hun eigen activiteiten ontwikkelen en uitvoeren tegen sterk gereduceerd tarief.”
Op de Twoppy (online app van het evenement) staan bij de activiteiten de desbetreffende profit en non-profit partners. Zie: http://m.twoppy.com/jeugdvakantieland/ Voor deze organisaties is deelname aan jeugdvakantieland en mooie manier om met een nieuwe jonge doelgroep in contact te komen.

Meer informatie: www.rotterdam.nl/jeugdvakantieland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *