Vierde toeristisch imago-onderzoek Nederlandse steden gaat van start

Na eerdere edities in 2002, 2006 en 2010 starten LAgroup en NBTC-NIPO Research nu met de vierde editie van het toeristisch imago-onderzoek onder Nederlandse steden. Het onderzoek brengt in kaart wat het beeld is dat Nederlandse bezoekers en niet-bezoekers hebben van de deelnemende steden. Ook geeft het inzicht in hoe de toeristische imago’s van de steden van elkaar verschillen en hoe zij zich in de loop der jaren ontwikkelden.

Coverafbeelding Toer Imago OnderzoekHet toeristisch imago-onderzoek geeft de deelnemende steden heldere antwoorden op belangrijke vragen, zoals:

  • • Wat is het beeld dat de (potentiële) bezoekers hebben van de stad?
  • • In hoeverre verschilt het beeld van de bezoekers met dat van de niet-bezoekers?
  • • En hoe verhoudt het beeld dat de bezoekers hebben van een stad zich tot de positionering/marketing van de stad in kwestie?
  • • Welke (nieuwe) media, zoals toeristische apps en VVV-sites, gebruikt de bezoeker voor, tijdens en na een toeristisch bezoek aan een stad?
  • • Hoe verhouden de imago’s van de steden zich ten opzichte van elkaar?

Deelnemende steden kunnen daarnaast zelf thema’s aandragen die zij onderzocht willen zien.

Het onderzoek zal in het najaar van 2013 worden uitgevoerd en de resultaten zullen begin 2014 beschikbaar zijn. Geïnteresseerde gemeenten en promotionele organisaties kunnen zich nog tot medio september bij LAgroup (contactpersoon: Birte Querl) aanmelden voor deelname aan het onderzoek.

Meer informatie: www.lagroup.nl

Contactpersoon:  birtequerl@lagroup.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *