Noorwegen zal (nog) niet bij veel Nederlandse destinatiemarketeers op de radar staan als herkomstland voor toeristen. De nieuwe Holland – Norway Line, die aankomt in de Eemshaven van Groningen, heeft sinds november 2021 al 100.000 passagiers geboekt.
Vanaf november 2021 is het mogelijk om een ticket via de cruiselijn te af te nemen en dus hebben zo’n 100.000 passagiers in ruim zes maanden tijd een overtocht geboekt.
Holland Norway Lines kent vanaf de bekendmaking van de nieuwe cruiseferry-lijn in november een vliegende start. De nieuwe vaarverbinding krijgt veel positieve reacties uit binnen- en buitenland en de animo is hoog. Vooral de vraag van Nederlanders die naar Noorwegen varen is groot. Maar ook steeds meer Noren weten de weg te vinden naar de cruiseferry-lijn. De laatste twee maanden ziet HNL een verschuiving naar een groeiend aantal Noren die de overtocht naar Groningen maken om daar de stad en regio te ontdekken.
Marketing Groningen speelt in op deze nieuwe doelgroep
Marketing Groningen heeft amen met Holland Norway Lines en het Groningse Media & PR bureau Kollektiv gewerkt aan een perspresentatie van de regio en stad Groningen voor (toekomstige) Noorse bezoekers. Tijdens een persreis van 19 tot en met 21 april naar Kristiansand heeft Marketing Groningen op de Romantika boot van Holland Norway Lines de bestemming Groningen gepresenteerd: “We lieten zien wat er in Groningen te doen en te zien is en waar je het beste naar toe kunt. Bij terugkomst in de Eemshaven namen we de groep Noorse journalisten mee op een korte kennismakingsreis door Groningen. Daarnaast werken we aan een reisgids speciaal voor de Noorse bezoekers in Groningen.”
Meer informatie: