Provincie Noord-Holland investeert actief in de promotie van Noord-Holland als toeristische bestemming. Voor de uitvoering van de activiteiten zocht zij de afgelopen periode middels een openbare aanbesteding naar een creatieve partij. Uit de 7 geldige inschrijvingen is de keuze gevallen op Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) dat samen met de VVV organisaties in de provincie invulling gaat geven aan het toeristisch positioneren van Noord-Holland. De aanpak is getoetst bij de brancheorganisaties en andere betrokken partijen.
Het ontwikkelde campagneconcept maakt gebruik van de promotionele activiteit die de provincie al kent. Er wordt veel gebruik gemaakt van online mogelijkheden als een interactieve website en social media waarop ‘Ambassadeurs’ hun ervaringen kunnen delen.
In april van dit maakte het ATCB al een uitstapje over de stadsgrenzen als organisator van de metropoolpromotie Amsterdam. Onder het motto ‘Amsterdam is groter dan je denkt!’ maakten buitenlandse toeristen kennis met 17 bijzondere gebieden tussen Lelystad en Zandvoort.
ATCB voerde de promotionele activiteiten voor de hele provincie al eerder uit in de periode tot eind 2008. De opdracht om de provincie Noord-Holland te promoten geldt in eerste instantie tot 31 december 2012, met daarna een mogelijkheid tot jaarlijkse verlenging.
Bron: persbericht ATCB