Reisplatform Travelmonkey speelt in op veranderende reisbehoefte van Nederlanders

Waar veel online reisbureaus voor buitenlandse reizen aanbieden, is op het vernieuwde platform Travelmonkey het grootste aandeel voor binnenlandse vakanties. Initiator Laurens Taekema (o.a. bekend van Parkvakanties.nl) legt uit dat de consument bij de zoektocht naar voordelige vakanties vaak in Nederland uitkomt. (30% van het aanbod)

Parkhotel Bad Arcen (via Travelmonkey.nl)

Taekema: “Nederlanders zijn altijd al op zoek naar een goede aanbieding voor hun vakantie, maar dat geldt dit jaar nog eens extra. Alles staat onder druk. De prijzen voor vakanties (met name vliegvakanties) zijn hoger dan ooit, mede door inflatie. Tel daar de alledaagse – tevens sterk toegenomen –  woon- en leefkosten van de gemiddelde Nederlander bij op en het is niet gek dat we met zijn allen een stuk kritischer zijn geworden in wat, wanneer en voor hoe lang we boeken voor onze vakantie. Dit is precies waar Travelmonkey op inspeelt. Er zijn diverse thema’s waarop actief wordt ingezet, soms afhankelijk van het seizoen. Zie hier het overzicht: https://travelmonkey.nl/themas. Stedentrips, zonvakanties en autovakanties voeren de lijst aan.”

Het aanbod volgt bij Travelmonkey de vraag, legt Taekema uit: “Door de huidige markt, maar ook door directe contacten – waardoor we scherpe prijzen kunnen bieden – is het grootste deel van de deals op Travelmonkey naar Nederlandse bestemmingen. Dit deel is ongeveer 30%. De overige reizen gaan naar diverse populaire bestemmingen in met name Europa. Spanje, Italië en Duitsland zijn de belangrijkste landen.”

Bron en meer informatie: www.travelmonkey.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *