Het succes van Groupon is in Nederland niet onopgemerkt gebleven en vele klonen volgen inmiddels dezelfde weg. De recreatiesector is geliefd bij de kortingswebsites. Voor consumenten, maar ook voor bedrijven, wordt het scala aan superaanbiedingen steeds onoverzichtelijker.
Omdat er inmiddels zoveel verschillende aanbiedingen verschenen zag de website Stedenkorting.nl weer een marktkans in het bundelen van de aanbiedingen. Ook voor ondernemers prettig om in één overzicht de acties bij elkaar te zien die door de concurrent worden gevoerd.
Stedenkorting.nl bundelt alle aanbiedingen per stad van o.a. de aanbieders:
Groupon
Goldendeals
Groupdeal
Sweatdeal
Groupolitan
CitySecret
Socialdeal
Marktplaats
Livingsocial
Savemyday
Verkeerde weg
Hans van Leeuwen van Slimm Advies, waarschuwt al langere tijd dat meedoen met kortingscampagnes een heilloze weg is voor recreatiebedrijven; “De marges komen steeds meer onder druk te staan, waardoor er minder budget overblijft voor investeringen in kwaliteit en vernieuwing. Dit gaat de bedrijven op termijn opbreken.”
Prijsverhoging
Een manier voor recreatiebedrijven om in te spelen op de kortingswebsites is door hun prijzen te verhogen. Op die manier kunnen ze daarna makkelijker korting weggeven via internetboekingen of websites met kortingscoupons. Op deze manier worden consumenten wel min of meer gedwongen om vooraf de prijzen te vergelijken. Degene die zonder korting een kaartje koopt betaalt dan eigenlijk teveel.
2 reacties
En dan vergeet je dat er al geruime tijd http://www.koopon.nl bestaat!
@Chris, je appels met peren aan het vergelijken… Die stedenkorting is veel uitgebreider en beter gepromoot 🙂 Ik kom die nl. overal tegen!