KHN en NBTC slaan handen ineen met gastvrijheidstool voor ondernemers 

Vanaf vandaag kan de hele horecasector gebruik maken van de nieuwe gastvrijheidstool voor ondernemers. Deze tool is ontwikkeld door Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en NBTC.

De tool heeft als doel om ondernemers uit de horeca- en toerismesector kennis en inzichten te bieden over manieren om vaste en nieuwe bezoekers nog beter te kunnen bedienen. Nu én in de toekomst. “Nu de Nederlandse horeca langzaam heropent en de toeristen weer terugkomen, hebben wij samen met NBTC de handen ineen geslagen om kennis en inzichten te delen rondom het thema gastvrijheid. Hiermee willen we horecaondernemers inspireren bij het zo goed mogelijk aansluiten op de wensen van hun toeristische gasten,” aldus KHN-directeur Dirk Beljaarts.

Samen toewerken naar een gastvrij Nederland

Het NBTC beschikt over veel toeristische kennis maar veel ondernemers weten dit niet en missen hierdoor een kans om hun gastvrijheid naar een hoger niveau te tillen. Daarom namen KHN en NBTC het initiatief om een tool te ontwikkelen om die kennis beter beschikbaar te maken. De gastvrijheidstool van KHN en NBTC bestaat uit kennis en data die antwoord kunnen geven op veel vraagstukken waar ondernemers momenteel mee kampen. Aan de hand van zeven thema’s zoals doelgroepen bepalen, positionering scherpstellen en promotie, geeft deze tool ondernemers en managers inzicht in kansen voor het aantrekken van zowel vaste gasten als nieuwe bezoekers. De inzet: een gastvrij onthaal als nooit tevoren en een rendabele bedrijfsvoering in toerisme en horeca. Dirk Beljaarts: “We merken bij veel ondernemers dat ze zo snel mogelijk weer terug willen naar het niveau van 2019. Een voor velen ‘normaal’ jaar. Echter merken we ook dat ondernemers veelal zelf aan de slag gaan met deze uitdagingen, in plaats van samen op te trekken met ondernemers uit de buurt. Daarom bieden wij hulp bij vraagstukken om te achterhalen wat voor een ondernemer men wil zijn, welk aanbod hierbij past en hoe men hiermee het best aan de slag kan.”

Herstel in horeca- en toerismesector komt langzaam op gang

Corona heeft een flinke impact gehad op de gastvrijheidssector. NBTC-directeur Jos Vranken: “Afgelopen jaar is het internationaal bezoek nog verder gezakt in vergelijking met het jaar daarvoor. Om een beeld te geven: Nederland heeft 69 procent minder internationale bezoekers ontvangen dan in pre-coronajaar 2019, resulterend in 6 miljoen internationale bezoekers. Daarnaast heeft ons land nagenoeg hetzelfde aantal binnenlandse bezoekers ontvangen als in 2019. Dit aantal komt uit op 26 miljoen gasten. Niet alleen een enorme klap voor het inkomend toerisme, maar daarmee ook voor onze horeca. Het is dus alle hens aan dek voor duurzaam herstel. De Visitor Readiness tool die wij samen met KHN hebben ontwikkeld helpt ondernemers en hun partners in en om een bestemming bij het maken van bewuste keuzes.”

Meer informatie: https://nbtcmagazine.maglr.com/visitor-readiness-tool/aanbod

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *