• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

Imago Groningen als vakantiebestemming in de lift

29 juli 2011 by Redactie Reageer

Het toeristisch imago van Groningen is in de afgelopen zeven jaar aanzienlijk verbeterd. Dat blijkt uit een imago-onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de provincie Groningen. De resultaten van het onderzoek laten zien dat Groningen steeds vaker wordt gezien als een interessante vakantiebestemming.

Vooral bij Nederlanders die de provincie nog nooit bezocht hebben, is het beeld dat zij van de provincie hebben veranderd. Het gemiddelde rapportcijfer voor Groningen is sinds 2004 bij hen gestegen met 0,6 punt tot 6,2. De waardering van mensen die de provincie al eens bezocht hebben is onverminderd hoog. Net als in 2004 scoort Groningen bij deze groep een 7,8.

In 2004, kort na de oprichting van Marketing Groningen, heeft de provincie Groningen het eerste imago-onderzoek uit laten voeren. De belangrijkste conclusie uit dit onderzoek was dat er een groot verschil was tussen de ervaringen van de Nederlandse bezoekers aan Groningen en de verwachting onder die Nederlanders die Groningen niet eerder hadden bezocht. De resultaten zijn gebruikt bij de opzet van de toeristische campagne die Marketing Groningen in opdracht van de provincie uitvoert. Zo heeft Marketing Groningen de uitkomsten van het imago-onderzoek in 2004 gebruikt bij de bepaling van de positionering van de provincie Groningen op het gebied van toerisme.  Door dit onderzoek in 2011 te herhalen en te vergelijken met het onderzoek uit 2004 heeft de provincie een mooi instrument in handen om te toetsen of het toeristisch imago van Groningen is veranderd en kan Marketing Groningen de gekozen strategie evalueren.

De onderzoeksresultaten lopen parallel met de strategische marketingaanpak en de intensivering van de door Marketing Groningen uitgevoerde ‘Er gaat niets boven Groningen-campagnes’. Al eerder is aangetoond dat hierdoor de oriëntering op Groningen de laatste jaren is toegenomen.

meer informatie: http://toerisme.groningen.nl/

Categorie: Recreatie actueel Tags: groningen, imago

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Frans pretpark Le PAL kiest voor Smash & Reload als eerste interactieve dark ride

Ervaren professionals uit de recreatie starten een nieuw adviesbureau: TDAC

Landelijk congres Vitale Vakantieparken op 2 juni

Recreatie Vakbeurs 2022 breidt uit met segment ‘horeca’

Grootste en snelste achtbaan van Denemarken door Vekoma gebouwd in Fårup Sommerland

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

jun 30
08:00 - 17:00

Expertmeeting Retailtainment

Bekijk kalender

Recente reacties

  • edwin op Regelgeving voor springkussens en inflatables m.i.v. 2021
  • J.W. Gutterswijk op Landal Mooi Zutendaal (Be) breidt uit met houtskeletbouw villa’s
  • Jan Cramer op Rechtbank steunt plannen gemeente Amsterdam voor krimp van de rondvaartvloot

Secundaire Sidebar

Insight

Informeren met filmpjes helpt Parkvakanties aan snelle groei van het bereik

Tekort aan personeel is grote bedreiging voor de recreatiesector

De gast betaalt de (energie)rekening – Pay-Per-Use

EuroParcs brengt duurzame intenties ook al in de praktijk op de parken

Nieuwe technieken geven traditionele attracties een nieuw leven

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

ABN AMRO

Creative Structures

Team Animation

ZKA Strategy

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS