Destinatie Nederland is in het nieuwe jaar gestart in een nieuwe rol; als dé netwerk- en brancheorganisatie voor destinatie- (DMO’s) en citymarketing (CMO’s) organisaties in Nederland.
Doorontwikkeling van netwerk naar brancheorganisatie
De netwerk- en brancheorganisatie Destinatie Nederland is een doorontwikkeling van het Kennisnetwerk, dat VVV Nederland in 2017 heeft opgericht. In de afgelopen jaren ontstond een stevige netwerkstructuur met expertgroepen en programmalijnen waarbij kennisdeling over de veranderende rol van destinatie- en citymarketing organisaties (DMO’s/CMO’s) de rode draad was.
Tijdens de coronapandemie groeide de behoefte aan een organisatie die opkomt voor de belangen van DMO’s en CMO’s, met name het belang van de duurzame bezoekerseconomie. Dit leidde tot een versnelling naar de ontwikkeling van Destinatie Nederland, de netwerk- en brancheorganisatie voor destinatie- en citymarketing organisaties, waarbij deze organisaties zelf aan het roer staan. Wendy Sieger-Kintzen is vanaf 2017 betrokken als aanjager van de landelijke samenwerking en realisatie van het Kennisnetwerk. Zij is benoemd tot directeur van Destinatie Nederland.
Benoeming leden DMO/CMO raad Destinatie Nederland
De nieuwe organisatie wordt bestuurd door de DMO/CMO raad. In de raad hebben directeuren van een destinatie- of citymarketing organisatie zitting. Per provincie hebben de deelnemende DMO’s/CMO’s met elkaar bepaald wie hen vertegenwoordigt in de raad. De raad is verantwoordelijk voor de strategie en het beleid van Destinatie Nederland en wordt ondersteund door het landelijk bureau, gevestigd in Utrecht. De DMO/CMO raad heeft taken gemandateerd aan de directeur. Wendy Sieger-Kintzen is als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en de borging van activiteiten binnen Destinatie Nederland met haar team.
Meer informatie: www.destinatienederland.nl