Veel belangstelling voor toeristische promotiecampagne Ontmoet NL

Op 27 mei j.l. werd de nieuwe campagne ter bevordering van het toerisme-in-eigen-land gepresenteerd. Onder de noemer OntmoetNL worden vanaf eind dit jaar maandelijks meer dan 4 miljoen Nederlanders geattendeerd op de mogelijkheden die Nederland als vakantieland biedt. OntmoetNL is een initiatief van Zilt Events in samenwerking met VNU Exhibitions en 100% NL (radio en magazine). Verschillende van de bij de presentatie aanwezige vertegenwoordigers uit het toeristisch en recreatieve werkveld, hebben zich intussen al als partner aangemeld voor deze multi-mediale campagne.

Volop kansen
Een van de project-partners is VNU Exhibitions, organisator van de Vakantiebeurs. Dagmar Ypenberg-Moonen, manager van Europas grootste consumentenreisbeurs, ziet volop kansen voor het binnenlands toerisme: “Uit onderzoek onder onze beursbezoekers blijkt dat maar liefst 65% plannen heeft voor een kortere of langere vakantie in eigen land. Samen met Zilt Events zullen we er dan ook voor zorgen dat op de volgende Vakantiebeurs meer aandacht naar Nederland als vakantieland uitgaat”. Fred Winkel van Zilt Events vult haar aan: “We weten dat de consument bij de vakantiebeslissing steeds meer gebruik maakt van internet, maar nog altijd speelt drukwerk een even belangrijke rol. In de OntmoetNL-campagne hanteren we dan ook de BOP-formule: beurzen, online en print”. Behalve de Vakantiebeurs kan deelgenomen worden aan de 50plus-beurs, de Libelle Zomerweken, de Kampeer en Caravan Jaarbeurs en vakbeurs Het leukste dagje uit.

Tips via radio en magazine
100% NL Magazine en Radio 100% NL zijn de twee grote mediapartners in de campagne. 100% NL is het snelst groeiende magazine van Nederland en stevent af op een oplage van 170.000 exemplaren. Tien keer per jaar zal hierin een reisbijlage over Nederland verschijnen. Tijdens beurzen worden specials uitgebracht. Rondom het verschijnen van de bijlagen en specials worden op Radio 100% NL zogeheten infomerials uitgezonden met tips voor een vakantie of uitstapje in eigen land. Radio 100% NL heeft een bereik van 1,8 miljoen luisteraars per week.

Online, thuis en op bestemming
De leukste dagjes uit en weekendjes weg zijn terug te vinden op de internetsite www.ontmoetnl.nl en hier vindt de consument dan ook een zo compleet mogelijk overzicht van accommodaties, attracties, uitstapjes en arrangementen. Geïnteresseerden kunnen zich hier ook abonneren op een nieuwsbrief.  Nieuw in de campagne is dat de consument ook ter plaats nog tips krijgt. Hiervoor is een applicatie ontwikkeld die gratis gebruikt kan worden op smartphones en iPads.

Meer informatie
Bedrijven en organisaties die geïnteresseerd zijn in deelname in het OntmoetNL-project vinden aanvullende informatie op www.ziltezaken.nl. Ook kan contact opgenomen worden met de project-verantwoordelijken: fred@ziltezaken.nl en ronald@ziltezaken.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *