Landal GreenParks is, net als vorig jaar, bekroond met een Customer Performance Award voor de beste klantprestatie in de reisbranche. Dat werd bekend gemaakt in Beeld & Geluid in Hilversum, waar de 2012 Awards werden uitgereikt aan winnaars in diverse sectoren.
Onder de 100 grootste dienstverlenende bedrijven in Nederland wordt onderzoek gedaan door Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen, het in customer analytics gespecialiseerde bureau MIcompany en marktonderzoekbureau MetrixLab. Aan de hand van onderzoeksgegevens van enkele duizenden consumenten bepalen de onderzoekers de winnaars in de sectoren financiële dienstverlening, vervoer, retail, energie, supermarkten, telecom en reizen.
Het onderzoek meet de klantprestaties van dienstverleners op verschillende manieren. Ten eerste kijkt men naar zowel het verleden (klantwaardering) als naar de toekomst (loyaliteitsintenties, aanbeveling aan anderen). Daarnaast worden ook tevredenheid en emoties bij klanten gemeten.
Landal GreenParks won –evenals vorig jaar– in sector Reizen en liet daarmee de andere twee genomineerden Booking.com en Sunweb Vakanties achter zich. Univé leverde volgens de onderzoekers de beste ‘overall’ klantprestatie.
Landal reageerde verheugd op de prolongatie van de titel. “We waren al trots om opnieuw genomineerd te zijn. Om wederom tot beste in de branche te worden uitgeroepen, is een geweldige opsteker, vooral ook voor al onze medewerkers die de hele dag in contact staan met gasten voortdurend kijken waar we onze dienstverlening nog verder kunnen verbeteren,” aldus Bas Hoogland, commercieel directeur van Landal GreenParks, dat recent ook opnieuw werd uitgeroepen in de Top-3 van klantvriendelijkste bedrijven van Nederland.
Bron: persbericht Landal Greenparks