HomeAway behaalt mijlpaal van 1 miljoen advertenties

Het bedrijf HomeAway, wereldwijd de grootste verhuurder van vakantiewoningen, heeft de historische mijlpaal van 1 miljoen advertenties bereikt. Dat de verhuur van (veelal particuliere) vakantiehuizen een succesformule kan opleveren blijkt wel uit de ontwikkeling van HomeAway. Inmiddels zijn zij, qua omzet en aanbod, de grote hotelketens ruimschoots overstegen.

omvang van home-awach in relatie tot andere aanbieders van overnachtingsplekken
omvang van home-away in relatie tot andere aanbieders van overnachtingsplekken (zie ook complete infographic)

Snelle groei
HomeAway werd opgericht in 2006 met destijds 60.000 vakantiehuizen in 90 landen. Het bedrijf biedt vandaag vakantiehuizen aan in 190 landen. Het resultaat daarvan is dat in 2013 eigenaren en beheerders die adverteren op de website samen meer dan $11 miljard verdienden aan de verhuur van vakantiewoningen. Ook zijn er via het HomeAway platform meer dan 144 miljoen overnachtingen door reizigers geboekt als betaalbaar alternatief voor hotels. Europa neemt bijna de helft van de wereldwijde inventaris voor zijn rekening, wat de dynamiek van de woningverhuurmarkt bevestigt.

Tegenwoordig kunnen reizigers een vakantiehuis boeken door te kiezen uit HomeAway-vakantiehuizen in bijna alle landen ter wereld. Er zijn veel verschillende soorten opties, zoals huisjes aan zee, bij een meer, midden in de stad, in de bergen en nog veel meer. Reizigers die op zoek zijn naar een meer alternatieve ervaring kunnen hun droomaccommodatie vinden tussen advertenties die variëren van kombuizen tot kastelen, jachten, tipi’s, boomhutten of zelfs een vliegtuig.

Meer informatie: www.homeaway.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *