Global Trends Report 2014 voor de toeristische sector

Tijdens de World Travel Market in Londen is het WTM Global Trends Report 2014 gepresenteerd. Hierin staan toeristische trends van over de hele wereld beschreven. Het is een mooi inspiratieboek geworden met ook veel tips om nieuwe (internationale) doelgroepen te bereiken.

global trends report
==> Global Trends Report (pdf)

Eten bij de locals
Voor de Europese markt wordt ‘Eating like Europeans’ genoemd als belangrijke trend voor 2015. In navolging van Airbnb (voor accommodaties) wordt een soortgelijke ontwikkeling verwacht, maar dan als dinergast bij de locale bevolking. Voorbeelden van platformen die inspelen op deze trend: www.bookalocal.com en www.eatwith.com. Zie ook: artikel over Peer to peer dining

Golfsport onder druk
In de VS staat de golfsport onder druk. De belangrijkste doelgroep ‘MAMILs’ (middle-aged-men-in-lycra) stapt steeds vaker over naar de sport wielrennen. Daarmee lijkt een einde gekomen aan de jarenlange groei van de golfsport in de VS. Fietsvriendelijke regio’s spelen hier op in en profiteren van deze verandering. Maar er zijn nog meer bedrijven die een graantje meepikken van de opkomst van de grijze doortrappers. Deze doelgroep blijkt ook veel belangstelling te hebben voor de juiste voeding en begeleide trainingsprogramma’s. zie ook: Golfers evolving into cycling mamils

Veranderingen in verblijf en boeking
In Groot Brittannië wordt de opkomst van Poshtels waargenomen. Waar de AirBNB altijd het imago had van gemoedelijk, maar niet erg professioneel, gaan de particuliere ‘Poshtels’ de strijd aan op basis van kwaliteit en luxe. Zie ook: artikel over Poshtels

Hotels zijn overigens niet alleen slachtoffer van de opkomst van nieuwe technologie en verdienmodellen. De ‘Braggie’ (opscheppertje) speelt de hotelsector in de kaart. Het is een afgeleide van de selfie. Met deze foto’s wil de gebruiker opscheppen over zijn/haar verblijf. De rol van statussymbool komt hier om de hoek kijken. Ook foto’s van de hotels zelf worden overigens ook vaak gedeeld. In de top 3 staat het uitzicht vanuit de hotelkamer, de hotelbedden en het omliggende landschap.

Ook de functie van computersieraden wordt besproken. Zoals bijvoorbeeld smart watches. Die gaan een belangrijke rol opeisen bij de consument die continu online wil zijn.

Bekijk het hele rapport op: http://www.wtmlondon.com/files/wtm_global_trends_2014.pdf

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *